سایز کفش مناسب؛ آموزش انتخاب سایز مناسب کفش

سایز کفش مناسب

اشتراک گذاری این نوشته

چگونه سایز کفش مناسب را انتخاب کنیم؟

تعیین سایز کفش مناسب برای پا، از مهم ترین پارامتر ها در خرید کفش ایمنی و هر کفش دیگری است. در واقع این موضع یکی از دغدغه های هر فردی قبل از خرید کفش است. این پارامتر است که باعث می شود شما همیشه احساس راحتی از کفشی که به پا کرده اید داشته باشید. البته باید گفت که همین تعیین سایز کفش ها هم نکات بسیار زیادی دارد که در این مقاله از مقالات بازار کفش ایمنی می خواهیم به آنها بپردازیم. پس بیایید یکبار برای همیشه از دغدغه تعیین سایز مناسب کفش راحت شویم.

ضرورت تعیین سایز کفش مناسب چیست؟

تعیین سایز کفش مناسب به دلایل مختلفی بسیار اهمیت دارد. یکی از مهم ترین نکات در خصوص تعیین سایز مناسب کفش ایمنی، کفش کار و دیگر کفش ها، اهمیت سلامت پا است. پا بعنوان قلب دوم ما انسان ها، جایگاه ویژه ای در بین اعضای بدن، بخصوص اعضای در تماس مستقیم با محیط بیرون، دارد. این عضو حیاتی نیاز به مراقبت دارد و این مراقبت هنگامی کامل خواهد شد که سایز کفش، دقیقا مناسب پا باشد.

از دیگر علل اهمیت تعیین سایز کفش مناسب، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از آسیب به پا ها در صورت سایز نامناسب
  • عدم توانایی در پوشیدن کفش در طولانی مدت
  • عدم اطمینان به خرید کفش از فروشگاه های اینترنتی
  • و…

همه این دلایل باعث می شوند تا شما نیاز به تعیین دقیق سایز پا و کفش مناسب خود داشته باشید. اما این کار را چگونه باید انجام داد؟

چه راهکاری برای تعیین سایز کفش ایمنی وجود دارد؟

برای تعیین سایز کفش ایمنی، کفش کار، کفش اسپرت، کفش مجلسی و… یک راهکار راحت و کاربردی وجود دارد. فقط کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. ابتدا یک کاغذ با سایز بزرگ تر از پای خود بردارید.
  2. سپس با یک خودکار، دور پای خود را روی کاغذ رسم کنید (بله دقیقا مانند دوران شیرین کودکی!)
  3. پس از فعال ساختن کودک درونتان، به نقاشی رسم شده خود نگاه کنید.
  4. از بالاترین قسمت انگشت شست پا شروع به اندازه گیری کنید. متر یا خط کش را تا انتهای پاشنه پا روی نقاشی بگیرید.
  5. سپس این عدد را یادداشت کنید که لازم خواهید داشت.

پس از این کار، باید عدد مورد نظر را با سیستم های سایزبندی کفش مختلف مطابقت دهید. این کار به سادگی انجام می شود؛ زیرا اکثر قریب به اتفاق کفش های موجود در بازار ایران، با سیستم سایزبندی اروپا سایز بندی شده اند. یعنی برای مثال، اگر عددی که با خط کش یا متر اندازه گرفتید، 22.5 سانتی متر باشد، سایز پای شما 36 خواهد بود. یا برای مثال، اگر عدد بدست آمده 25.5 سانتی متر باشد، سایز پای شما 41 است.

جدول سایز بندی کفش

جدول سایز بندی کفش

ما سیستم های سایز بندی دیگر مثل ژاپنی و بریتانیایی داریم که خارج از بحث و سیستم سایزبندی کفش ها در کشورمان هستند.

نکاتی مهم در خصوص انتخاب سایز کفش مناسب

حال که عدد پای خود را اندازه گیری کردید، باید دقت کنید که این عدد در شرکت های مختلف، در قالب های مختلف و در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت خواهد بود. بهتر است با بررسی 5 نکته مهم، این مقاله را به اتمام برسانیم:

1. قالب های متفاوت شرکت ها

شرکت های مختلف، قالب های مختلفی برای تولید کفش ها دارند. در شرکت ها، نوع چسباندن برش های اولیه قالب کفش ها متفاوت است و به همین علت، سایز ها در شرکت های مختلف، کمی فرق خواهد کرد. البته، نگران این مسئله هم نباشید؛ بهتر است نکته 5 را بخوانید تا از نگرانی درآیید.

2. تنوع دوخت و ساخت شرکت ها

شرکت های مختلف، دوخت ها و نحوه ساخت مختلفی هم دارند. یعنی شما در یک شرکت، می بینید که نحوه دوخت به نحوی است که سایز کفش نسبت به شرکت دیگر، کوچک تر یا بزرگ تر است. این به دلیل مشکل شرکت نیست؛ زیرا کفش هایی که در بازار وجود دارند، اکثرا استاندارد لازم برای ارائه را دارند. اما کمی تغییر در سایز (بزرگی یا کوچکی)، بعلت کمی تغییر در نحوه چسباندن متریال، دوخت و پروسه ساخت است.

3. تفاوت سایز در سنین و جنس های مختلف

در خانوم ها و آقایان، نحوه دوخت کفش متفاوت است. شما در کفش های آقایان معمولا با این قضیه مواجه می شوید که کوچکترین تغییر سایز، اختلاف زیادی در اندازه کفش ایجاد خواهد کرد. در سنین مختلف (مثل کودکی، نوجوانی و بزرگسالی) هم به همین شکل. اما مهم این است که راهکار گفته شده در این مقاله را با نکته 5 ترکیب کنید.

4. متغیر بودن سایز پا

سایز پای ما انسان ها در طول شبانه روز ممکن است کمی فرق کند. البته اگر جوراب بپوشید هم قطعا سایز پا متفاوت خواهد بود! پس بهتر است هنگام خرید کفش و اندازه گیری سایز پا روی کاغذ، جوراب بپوشید. نکته بعد هم این است که شما در طول روز که روی پا های خود می ایستید، خواه ناخواه فشار خون در پا ها بیشتر خواهند شد.

این امر باعث می شود تا سایز پا کمی بزرگ تر از حالت عادی خود شود. پس در نظر داشته باشید که برای خرید کفش، هنگام شب و پس از یک روز سخت کاری، سایز پای خود را اندازه بگیرید. بدترین کار ممکن هم این است که بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب هنگام صبح، به سراغ خرید کفش بروید!

5. دقت در اندازه گیری سایز پا و در نظر گرفتن فضای خالی برای پا

رسیدیم به گل سر سبد مقاله تعیین سایز کفش مناسب! ما در هنگام اندازه گیری پا روی کاغذ، باید دقت داشته باشیم که خطایی رخ ندهد. این خطا اگر در حد 3 میلی متر هم باشد، قطعا مشکل ساز خواهد بود. علاوه بر این، باید دقت داشته باشید که در جدول سایز بندی کفش ها، ابتدا حدود 6 الی 8 میلی متر به سایز پای خود افزوده کرده و سپس سایز مناسب را انتخاب کنید.

این کار باعث می شود تا پا در هنگام پوشیدن کفش، جای مناسب برای مانور داشته باشد. این نیز خود باعث می شود در طولانی مدت، پاهای شما آسیب نبینند و براحتی از کفش استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله از مقالات بازار کفش ایمنی، به چگونگی تعیین سایز کفش مناسب پرداختیم. گفتیم که کفش هایی که شما می خواهید بپوشید، باید فضای کافی برای مانور پا را داشته باشند. علاوه بر این، باید دقت کنید که این کفش، قالب مدنظر شما و دوخت و پروسه ساخت آشنایی داشته باشد. وگرنه ممکن است کمی در سایزبندی کفش ایمنی، کفش کار، کفش مجلسی یا اسپرت خود به مشکل بخورید.

پس از آنکه سایز پای خود را اندازه گرفتید و با جدول مطابقت دادید، حتما سری به فروشگاه ما بزنید و سایز مناسب کفش پای خود را انتخاب کنید.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.