ایمنی در محل کار؛ بدون نگرانی و آسیب کار کنید

ایمنی در محل کار

اشتراک گذاری این نوشته

کفش های ایمنی می توانند ضامن ایمنی در محل کار برای شما باشند. یک کفش ایمنی یا کفش کار، علاوه بر اینکه مانع از آسیب رسیدن به پاهای شما در اثر ضربه یا اجسام خارجی می شود، می تواند با کمک به حفظ درست ترین آناتومی برای پا، باعث افزایش سلامت پا های شما هم شود. در این مقاله از مقالات بازار کفش ایمنی، می خواهیم به بررسی اینکه چگونه خرید کفش ایمنی یا خرید کفش کار می تواند ایمنی شما در محل کار را تضمین کند، بپردازیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نیاز به ایمنی در محل کار

نیاز به ایمنی در همه سنین و در هر مکانی احساس می شود. شما به ایمنی نیاز دارید چون غریزه شما حکم می کند که از سلامتی خود مراقبت کنید. شما نیاز به ایمنی دارید چون ساعات زیادی در طول روز کار می کنید. شما نیاز به ایمنی دارید چون نمی توانید با درد های کمر، پا، عضلات ران، سرینی و دیگر عضلات، تا آخر عمر سر کنید. شما نیاز به ایمنی دارید چون سلامت خود و پا هایتان را دوست دارید.

به بیانی دیگر، اگر بخواهیم با یک مثال این نیاز را تعریف کنیم، بیایید کمی تصور کنیم. تصور می کنیم شما در یک ساختمان 10 طبقه مشغول به کار هستید. این ساختمان ناتمام است و در همه جا آثار مصالح ساختمانی و فلزات مختلف دیده به چشم می خورد. علاوه بر این، نیاز دارید چندین و چند بار، پله های این طبقات را با حمل مصالح مختلف طی کنید. این کار باعث می شود تا شما رفته رفته، قدرت عضلات کمر و پاهای خود را از دست دهید.

این امر سبب می شود تا پاهای شما آخرین سد دفاعی بدن در برابر آسیب های مختلف باشند. حال اگر کفش ایمنی نداشته باشید و پاهای شما مستعد این آسیب شدید باشد، واقعا راهکاری جز خرید کفش ایمنی یا کفش کار وجود دارد؟

ایمنی در محل کار به چند بخش تقسیم می شود؟

ایمنی در محل کار خود به بخش های مختلفی تقسیم می شود. در هریک از این بخش ها نیاز به یک کفش که بتواند از پاهای شما به خوبی مراقبت کند، وجود دارد.

1. تضمین سلامت عضلات پا

همین الان سعی کنید انگشت های کوچک پای خود را تکان دهید. این کار باعث می شود تا شما بصورت ارادی، برخی از ماهیچه های مهم بدن خود را به تحریک وا دارید. این تحریک نشان می دهد که چندین عضله کوچک در آن واحد می توانند دستور بگیرند تا پای شما تکان بخورد.

هر نوع تکان خوردن پا، کمی انرژی به شکل آدنوزین تری فسفات (ATP) از بدن مصرف می کند. اگر این انرژی در دسترس تمام شود، بدن خود به خود به چرخه سوزش ماهیچه ها وادار می شود. این سوزش شاید در کوتاه مدت باعث تقویت عضلات شود، اما در طولانی مدت قطعا آسیب های جبران ناپذیری به پا وارد خواهد کرد.

ایمنی در محل کار در این بخش، بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا شما فارغ از اینکه مشغول به چه نوع کاری هستید، درگیر این هستید که از عضلات خود کار کشیده و آنها را خسته کنید. پس خرید کفش ایمنی و پوشیدن منظم آن می تواند در جلوگیری از این آسیب های مختلف موثر باشد.

2. تضمین سلامت پوست کف پا

پوست کف پا در اکثر انسان ها دچار آسیب های فراوانی می شود. بخصوص آنان که همیشه سر پا هستند و کفش نامناسب می پوشند. کفش نامناسب باعث تعریق و فشار های مختلف به پا می شود. این امر باعث می شود تا پا های شما در دراز مدت، نتوانند پوست اندازی کف پا را جبران کنند. پوشیدن کفش کار مناسب شغل و پای شما باعث می شود تمامی این مشکلات حل شوند؛ البته به شرطی که همین الان به فکر خرید آن بیفتید.

البته نباید از تاثیر خوب کرم های ضد ترک و نرم کننده در جلوگیری از آسیب های پوست کف پا بگذریم. این کرم ها می توانند پوست کف پای شما را نرم کنند و مکمل خوبی برای کفش ایمنی که پوشیده اید، باشند.

3. تضمین سلامت کمر و لگن

کمر و لگن، از اعضای بسیار مستعد آسیب در بدن هستند؛ زیرا تمام وزن بدن ابتدا روی اینها وارد می شود و سپس پا ها این وزن را به همراه می کشند. پس همان اندازه که سلامت پا برای شما مهم است، ایمنی در محل کار به سلامت کمر و لگن هم بستگی دارد.

لگن دارای مفاصل و غضروف هایی است که باید همیشه آماده باشند تا از فشار های مختلف بکاهند. کمر هم می خواهد با عضلات فیله، جلوی آسیب به مهره های کمری را بگیرد. حال اگر کفش شما نامناسب باشد و رفته رفته نتوانید این آسیب های وارد شده به بدن را جبران کنید، قطعا دچار آسیب های مختلفی خواهید شد. پیشنهاد ما، خرید کفش کار مناسب است. (برای خرید می توانید با مشاورین ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید. سپس بهترین کفش را برای خود می توانید انتخاب کنید.)

4. تضمین کارایی خوب عضلات شما در دراز مدت

سیستم آناتومیک و فیزیولوژیک بدن به نحوی طراحی و خلق شده است که اگر در معرض فشار های بیش از اندازه و مداوم قرار بگیرد، پس از مدتی دیگر مقاومت قبل خود را نخواهد داشت. این امر خود سبب می شود تا رفته رفته عضلات ضعیف تر شوند، فشار به مفاصل، غضروف ها و استخوان ها بیشتر شده و کارایی کلی بدن شما افت کند.

خرید کفش کار یا کفش ایمنی می تواند از عضلات ران، سرینی، فیله و حتی عضلات پشت شما مراقبت کند. هر کفش کار، با توجه به سیستم آناتومی پای شما طراحی شده است و با توجه به نیاز خود، می توانید بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

جمع بندی

در این مقاله از مقالات جذاب بازار کفش ایمنی، به بررسی انواع نکات و دلایل خرید کفش ایمنی پرداختیم. گفتیم که کفش های ایمنی همیشه باید از پا های شما مراقبت کنند تا کمترین آسیب به آنها وارد شود. علاوه بر این، باید این کفش ها را با بهترین جنس و از بهترین عرضه کننده تهیه کنید تا خیالتان از بابت ایمنی در محل کار راحت باشد.

هر کفش ایمنی، یک راه برای ساده تر کردن کار با هر مدت زمانی که می خواهید! هم اکنون می توانید برای خرید کفش کار مناسب خود، با ما تماس بگیرید یا به فروشگاه ما مراجعه کنید.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.