ویژگی های چکمه ایمنی کشاورزی

اشتراک گذاری این نوشته

چکمه پلاستیکی یک نوع کفش ایمنی مناسب است که در محیط ها و مشاغل مختلف به کار می‌رود.ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با نوعی از کفش کار آشنا بگردانیم که به آن چکمه پلاستیکی یا چکمه ایکمی کشاورزی گفته می شود و توضیحاتی در مورد نحوه تولید و همچنین نحوه خرید چکمه پلاستیکی ایمنی را برای شما شرح می دهیم. اگر قصد خرید بهترین کفش ایمنی مناسب کار را دارید ، ما ویژگی های چکمه ایمنی کشاورزی در این زمینه معرفی خواهیم کرد.

همان گونه که می‌دانید پا به عنوان قلب دوم انسان شناخته می شود و این بدان معناست که پا عضوی حیاتی در بدن است و سلامتی آن بسیار مهم می باشد. پوشش مناسب برای پاها همیشه حائز اهمیت بوده و باید از بهترین کفش ها از جمله بهترین کفش ایمنی پلاستیکی برای پاها استفاده کرد. تا کمترین آسیب به پاها و قسمت های دیگر مانند ستون فقرات وارد شود. پاها از مهم ترین قسمت های بدن هستند و آسیب رسیدن به پاها باعث آسیب به قسمت های گوناگون مانند ستون فقرات،کمر و یا قسمت های مهم دیگر می‌شود. به همین دلیل باید از بهترین کفش ها و چکمه ها برای پاها استفاده کرد.

مزایای کفش ایمنی کشاورزی

چکمه پلاستیکی به نوعی از کفش کار گفته می شود که دارای اندازه ای بزرگ تر از کفش معمولی می باشد و ویژگی های چکمه ایمنی کشاورزی متعددی وجود دارد. استفاده از آن در مشاغل مختلف بسیار ضروری است. به عنوان مثال موارد استفاده از چکمه ایمنی ارزان می تواند در مشاغلی که افراد در هنگام کار با آب و یا رطوبت مواجه می باشند اشاره نمود. استفاده از چکمه ایمنی ارزان موجب می شود که آب به پاها نفوذ نکند و پا دچار رطوبت و آسیب و به کفش ایمنی ضد آب نیز مشهور است.

هداف استفاده از چکمه های پلاستیکی بسیار زیاد است.و برای هر نوع حرفه کاری، نوع خاصی از آن باید استفاده شود.که دقیقا متناسب با هر شخص ساخته شده است. انواع چکمه پلاستیکی با هدف های گوناگون در محیط های مختلف کاری.ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرند که بر اساس ویژگی های چکمه ایمنی کشاورزی متعددی وجود دارد انتخواب می شوند. استفاده از آن در مشاغل مختلف بسیار ضروری است. به عنوان مثال موارد استفاده از چکمه ایمنی ارزا . از اهداف استفاده از این محصول می توان.در وحله اول به حفاظت از پا در برابر برخی از برخوردها و آسیب ها و البته حفاظت در برابر ریختن محلول های صدمه.زننده روی پاها اشاره کرد. در بعضی از موارد حفظ پاکیزگی محیط کار نیز می توانند.از سایر اهداف استفاده از انواع چکمه پلاستیکی باشند. روکش مرغوب استفاده شده برای این چکمه ها برای روی چکمه.و همچنین زیر آن و در قسمت کفه، مقاومت و طول عمر مناسب آن ها را تضمین می کند.و احتمال آسیب به چکمه را به حداقل می‌رساند.

کاربرد چکمه پلاستیکی ایمنی

از جمله کاربردهای بسیاری که برای چکمه پلاستیکی ایمنی وجود دارد می توان به مواردی همچون: چکمه کشاورزی و باغبانی، چکمه ماهیگیری، چکمه شکار، چکمه ایمنی و… اشاره نمود.

انواع چکمه پلاستیکی

در حال حاضر به دلیل تنوع فروش چکمه ایمنی پلاستیکی و وجود انواع چکمه ایمنی ارزان در بازار می توان انواع مختلفی از چکمه را مشاهده نمود که هر کدام برای شغل خاصی تعریف شده است. چکمه ها هم مانند سایر لوازم ایمنی هم چکمه زنانه دارند و هم چکمه مردانه؛ هرکدام از آن ها  در رنگ های سفید و مشکی و … ارائه می گردد. ما در این بخش قصد داریم تا شما را با انواع چکمه پلاستیکی آشنا سازیم تا اگر قصد خرید آن را دارید بتوانید به درستی و برحسب شغلتان؛ از تولیدی چکمه ایمنی پلاستیکی مناسب تهیه نمایید.

چکمه پلاستیکی ایمنی

کار اصلی چکمه پلاستیکی ایمنی، محافظت از انگشتان و پنجه پا در حین کار و در برابر خطرات احتمالی می باشد. این خطرات می توانند شامل آب، آلودگی، رطوبت و… باشند. چکمه پلاستیکی ایمنی می تواند از انگشتان و ساق پای شما حفاظت نماید و موجب افزایش ایمنی شما می شود. پوشش داخل چکمه پلاستیکی ایمنی دارای آستری میباشد که مانع از تعریق می شود همچنین کفی چکمه پلاستیکی ایمنی نیز دارای آج هایی است که مانع از لیز خوردن شما می شود. از جمله مشاغلی که استفاده از چکمه ایمنی پلاستیکی در آن لازم می باشد می توان مشاغلی همچون کشاورزی، دامداری و کشتارگاه را نام برد.

استفاده کردن از تجهیزات ایمنی مناسب در محیط کاری اولین نکته ای است.که باید به آن توجه کرده و آن را جدی گرفت. در تمامی مشاغل رعایت اصول ایمنی الزامی است. کفش کار از تجهیزات ایمنی ضروری بوده.که بیشترین کاربرد آن محافظت از پنجه و انگشتان پا در حین انجام کار است. این کفش های ایمنی در بیشتر موارد در قسمت جلوی خود ورقه هایی.از فولاد ضخیم و سخت دارند که که کفش ایمنی پنجه فولادی و کفش ایمنی پنجه کامپوزیت معروف هستند که موجب مراقبت از پا در برابر سقوط اجسام سنگین.و نوک تیز به سمت پا می‌شود.

قیمت چکمه پلاستیکی

اما در برخی از مشاغل نیز احتمال وقوع چنین خطراتی کمتر است.و تنها کافی است که پای فرد در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، آب، آلودگی و … حفظ شود. در چنین شرایطی استفاده از.انواع چکمه پلاستیکی بهترین گزینه است. از طرفی این چکمه پنجه ها و ساق پای شما را از ضربه های سطحی حفظ کرده.و ایمنی شما در حین کار را افزایش می دهد.تا با خیال آسوده به کار خود بپردازید.

این چکمه پلاستیکی با استفاده از استانداردهای لازم.و بین المللی تولید شده است.و کمترین آسیب را به ستون فقرات و زانوها خواهد زد. کف چکمه پلاستیکی بلند ذکر شده از آج های مناسبی برخوردار است.که نه به اندازه زیاد بلند و نه خیلی کوتاه بوده.و مانع از لیز خوردگی می شود. لایه ی داخلی چکمه پلاستیکی کار.دارای آستر ضد عرق راحتی است.که مانع از آسیب رسیدن به پوست پاها می شود

چکمه پلاستیکی عایق برق

چکمه پلاستیکی عایق برق به دلیل وجود مواد اولیه در ساخت آن موجب می شود که از خستگی پاها در طولانی مدت جلوگیری کند و علاوه بر عایق برق بودن می تواند پاها را از تماس با روغن ها و سوخت های صنعتی ایمن نگه دارد که بعد کفش ایمنی عایق برق و کفش ایمنی ضد روغن نیز مشهور هستند. از جمله مهم ترین کاربرد چکمه پلاستیکی عایق برق می توان به برقکاری اشاره نمود. جهت آشنایی با نحوه خرید بهترین چکمه پلاستیکی ایمنی می توانید با مراجعه به سایت های معتبری که کار فروش چکمه ایمنی پلاستیکی را انجام می دهند اطلاعات لازم را کسب نمایید.

این چکمه عایق برق به دلیل استفاده از متریال مناسب بسیار کفش ایمنی سبک بوده.و از خستگی پا در استفاده برای کارهای طولانی مدت جلوگیری.می کند، همچنین جهت استفاده مناسب تر طول ساق آن.تا زیر زانو ساخته شده است. استفاده از جنس لاستیک ویژه و زیره با عاج های مناسب و بلند  پنجه.حفاظت ایمنی در چکمه لاستیکی عایق برق از لغزش جلوگیری کرده.و در مقابل تماس با سوخت های مایع و روغن های صنعتی بسیار مقاوم و با دوام می باشد. برقکاری از شغل هایی است احتمال بروز هرگونه مشکلی در آن زیاد است.و برای جلوگیری از بروز حوادث باید از وسیله های ایمنی مرغوب و مناسب استفاده کرد.

چکمه پلاستیکی ضد اسید

چکمه پلاستیکی ضد اسید همان گونه که می توان از نام آن برداشت کرد قابل استفاده در مشاغلی است که  با اسید و مواد اسیدی سر و کار دارند و می تواند از پا در برابر برخورد اسید با پوست محافظت کند. چکمه پلاستیکی ضد اسید می تواند از پای افراد در هنگام لیزخوردگی در برابر روغن و زمین لیز نیز جلوگیری نماید. در برخی از مشاغل مانند دامداری ، کشتارگاه ها و یا کشاورزی بیشتر به دلیل اینکه این چکمه پلاستیکی قابل شست و شو است مورد استفاده قرار می گیرند. اما در برخی مشاغل دیگر استفاده از چکمه های پلاستیکی جهت مراقبت از پا می باشد.

به طور مثال برخورد اسید با پوست انسان بسیار خطرناک است بنابراین کارگرانی که در محیط هایی مشغول به کارند که امکان برخورد اسید با پوست پای آن ها وجود دارد باید از چکمه ایمنی ضد اسید استفاده کنند. چکمه ایمنی ضد اسید نمونه ای از این چکمه های با دوام بوده که نه تنها خاصیت ضد اسیدی دارد بلکه دارای اصطکاک کافی می باشد که این ویژگی انها باعث می‌شود که کارگران روی زمین های لیز و روغنی سر نخورند.

چکمه ایمنی بلند PVC

این محصول که در رده کفش کار طبقه بندی می شود، دارای بدنه ای است که تمام آن از پی وی سی و کاملا یک پارچه ساخته شده است. پی وی سی به کار رفته در ساخت چکمه لاستیکی ایمنی، انعطاف پذیری مناسبی به آن بخشیده است. این مشخصه کمک می کند تا کاربر بتواند بدون هیچ گونه مزاحمتی گام برداشته و نشستن و برخاستن راحتی داشته باشد.

این نوع چکمه ها از با کیفیت ترین و بهترین انواع چکمه ها هستند که برای محیط هایی که امکان برخورد اشیا در آن زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع چکمه پلاستیکی مقاومت بسیار بالایی در تماس با مواد خورنده و حلال های مختلف دارد که این مواد شامل اسیدها، بازها، مواد نفتی، خاک و غبار مهاجم، مواد شوینده و مجموعه گسترده ای از این گونه مواد آسیب زا هستند. به این ترتیب چکمه مردانه بلند PVC یکی از پر مصرف ترین تجهیزات ایمنی به شمار می آید.

چکمه ضد اسید و روغن

تجهیزات ایمنی مدرن در جهت ارتقا سطح ایمنی کارگاه ها و محیط های کاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. چکمه لاستیکی نیز از جمله چکمه های ایمنی هستند. بهتر است در انجام هر کاری از کفش کار مخصوص به آن استفاده شود. برخی از این چکمه ها تنها ضد آب بوده و برخی از آن ها ضد اسید و روغن است. این خاصیت موجب می شود تا این چکمه لاستیکی در برابر مواد اسیدی مقاوم بوده و نه تنها از پا محافظت کرده بلکه تغییر فرم نیز نخواهد داد. چکمه ضد اسید و روغن همچنین در محیط های روغنی مانع از لیز خوردگی فرد شده و کثیف و روغنی نمی شود. این چکمه لاستیکی در قسمت پنجه دارای ورقه ی فولادی بوده که از پای شما در برابر سقوط اشیا و ضربه شدید محافظت می کند.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.