کفش ایمنی زیره نسوز چیست و کدام صنایع استفاده می شوند

کفش ایمنی زیره نسوز

اشتراک گذاری این نوشته

پیش گفتار

حتما تا بحال در تلوزییون یا در محیط های کاری به کرار دیده یا شنیده باشید که به قانون اول ایمنی کار اشاره دارد و دستگاه های اجرایی همواره بر این اصل پا فشاری دارند و بر اجرای صحیح این جمله تاکید دارند و این اصل چیزی نیست جز «پیشگیری بهتر از درمان است». عصر امروز، عصر تکنولوژی و توسعه صنعت در کشور های در حال توسعه یا توسعه یافته است و فعالیت های انسان ها را در تمامی ابعاد کاری و شخصی گری تحت تاثیر قرار داده است. هر فعالیتی، خطرات خاص خود را به دنبال دارد، بنابر این عقل حکم میکند که انسان خود را در برابر خطرات و آسیب های ناشی از حوادث محافظت کند و ریسک نکند. از این رو انسان توانسته است با تولید وسایل و لوازم ایمنی مختص کار و فعالیت های مختلف تا حد بالایی خود از خطرات و آسیب ها مصون نگه دارد.

بنابراین ایجاد محیطی ایمن در کار از وظایف اصلی مدیران و کارفرمایان می باشد. به گونه ای که در اکثر موقعییت ها، بدون داشتن تجهیزات ایمنی به افراد اجازه کار داده نمی شود. این امر مهم است که افراد بدانند و توجیه شوند که باید از چه وسایلی جهت حفاظت از خود در محیط کار استفاده کنند، چه تجهیزاتی برای شغل آن ها با این هدف تولید شده و این وسایل را باید با چه خصوصیاتی تهیه کنند.

پا به عنوان قلب دوم هر انسانی تلقی میشود و یکی از قسمت های مهم بدن انسان می باشد که سبب تحرک وجابه جایی اشخاص در محیط کار می باشد  و در برابر خطرات محیطی چون سطوح سخت و سرما و گرما آسیب پذیر است. از آن جایی پاها از بدن آدمی پشتیبانی می کنند و به معنای واقعی کلمه روزانه وزن های سنگینی را حمل می کنند، از این رو داشتن کفش مناسب با زیره مناسب برای محافظت از پاها در همه زمان ها به ویژه در محل کار بسیار مهم می باشد. به یاد داشته باشید که قسمت زیره کفش همان قسمتی از کفش است که با سطح زمین در در ارتباط است.

شرح زیره و زیره نسوز

کفش های ایمنی بازارکفش ایمنی  با کیفیت بالا و با رعایت اصل راحتی برای محافظت از پاها کفش ایمنی با زیره نسوز برای محیط های صنعتی طراحی کرده است زیره کفش تنها قسمتی است که با سطح زمین در ارتباط است و این امکان وجود دارد که سطح زمین داغ باشد یا مواد مشتعل زا بر روی زمین ریخته شده با شد و با قدم گذاشتن بر روی آن باعث خطرات جانی و مالی شود.

در این مرحله وجود کفش ایمنی با زیره نسوز به شدت احساس می شود که که کفش ایمنی پای افزار با تولید کفش ایمنی با زیره نسوز با زیره های پیو نسوز و تی پی یو نسوز و رابر نسوز و چرم طبیعی نسوز تویلد میکند البته لازم به یاد آوری است که بهترین نوع کفش ایمنی زیره نسوز کفش زیره چرم نسوز چرمی است زیرا ساختار مولوکی شیمیایی ندارد و بطبع در مقابل حرارت مقاومت بیشتری نسبت به زیره های نسوز دیگر دارد.

استاندارد کفش ایمنی زیره نسوز

کفش‌های ایمنی زیره نسوز طبق قوانین و استانداردهای  HSE باید دمای تا 320 درجه سانتی گراد را تحمل می‌کند  که علاوه بر این که باید در مقابل آتش و مواد مضاب مقاومت کافی را داشته باشد باید در برابر مواد داغ و مشتعل زا همچون مواد نفتی و اسیدی داغ از نظر مقاومت گرمایی کفش های زیره نسوز باید عمل کرد مناسب داشته باشند که برند کفش ایمنی ایمن پای افزار با فروش کفش ایمنی زیره نسوز که طبق این استاندارد ها تولید میکند.

مشاغل مورد استفاده کفش زیره نسوز

از جمله مشاغل خطرناکی که می توانند سلامت و ایمنی فرد را تهدید کنند می توان به مشاغل مرتبط با صنایع ریخته گری و متالوژی مواد، صنایع نفت و گاز پتروشیمی، جوشکاری و آهنگری، صنایع الکتریکی، ماشین سازی،مشاغل راه و ساختمان و تمام محیط های کاری که امکان ریختن مواد مذاب، پریدن جرقه به روی پا و وجود ماده با دمای بسیار بالا می باشد اشاره کرد. در این نوع مشاغل وجود مواد مشتعل و پر حرارت از جمله خطرات اصلی و جدی می باشد که لزوم و تجهیزات ایمنی عایق گرما بسیار ضروری است. در این گونه مشاغل استفاده از کفش های ایمنی نسوز جهت محافظت از پا بشدت توصیه می شوند.

 

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.