بهترین کفش ایمنی عایق برق؛ معرفی 5 مدل کفش برق

اشتراک گذاری این نوشته

برق گرفتگی یکی از شایع ترین خطرات الکتریکی در محیط های کاری است که می تواند باعث وارد شدن آسیب های جدی به بدن شده و یا حتی منجر به مرگ شود. برای حفاظت در برابر برق گرفتگی یا هر خطر الکتریکی دیگر می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. یکی از مستقیم ترین و کارآمدترین روش ها استفاده از تجهیزات ایمنی به ویژه کفش های ایمنی عایق برق برای کاهش خسارات در محیط کاری یا هر شرایط خطرناک است. با انتخاب بهترین کفش ایمنی عایق برق می توانید در برابر خطرات احتمالی در محیط کار در امان باشید.

کفش ایمنی عایق برق، کفش های ایمنی ایزوله کننده هستند به این معنی که منبع ثانویه ای برای محافظت از شما در برابر برق گرفتگی یا شوک الکتریکی است. تمام سطح این کفش ها از مواد غیر رسانا ساخته شده اند که باعث می شود هیچ بار الکتریکی از آنها عبور نکند. این کفش ها برای مشاغلی که با برق در ارتباط هستند از جمله نیروگاه های برق و کارخانه های تولید کننده کابل های برقی مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین اگر قصد تهیه این کفش ایمنی برق برای محیط های کاری خود هستید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

استاندارد بهترین کفش ایمنی عایق برق

بهترین کفش ایمنی عایق برق باید در هنگام کار با وسایل برقی استاندارهای لازم را داشته باشد. کفش های ایمنی برق باید دارای زیره های ضد لغزش و مقاوم در برابر ضربه و فشار باشند تا بتوانند از شما در برابر هرگونه خطر الکتریکی محافظت نمایند. استانداردهایی که کفش ایمنی الکتریکی باید با آنها مطابقت داشته باشد عبارتند از:

  • ANSI Z41: این استاندارد از استانداردهای قدیمی ملی امریکا برای حفاظت از پاها است که باید برای همه کفش های ایمنی رعایت شود.
  • ASTM 2412-05: این استاندارد حاوی حداقل الزامات لازم جهت طراحی، عملکرد، آزمایش و طبقه‌ بندی کفش‌ های ایمنی است و باید برای تأیید بهترین کفش ایمنی عایق برق این الزامات رعایت شوند.

ویژگی های بهترین کفش ایمنی عایق برق

بهترین کفش ایمنی برق کفشی است که علاوه بر جلوگیری از برق گرفتگی بتواند از پاهای شما در برابر سوختن، لیز خوردن، سایش، برش و سوراخ شدن محافظت کند همچنین به علت استفاده طولانی مدت برق کاران از آن ها باید به اندازه کافی سبک، راحت و نرم باشند.

در طراحی کفش های ایمنی جنس زیره آنها معمولا از PU ساخته می شود و رویه آنها نیز از جنس چرم است. سرپنجه و کلاهک این کفش ها اصولا از جنس کامپوزیت بوده و هیچ گونه فلز یا فولادی در ساخت آنها استفاده نمی شود. این ویژگی ها سبب شده تا در محیط های که خطر برق گرفتگی وجود دارد ایمنی دوچندان حاصل شده و از پاهای کارکنان به خوبی محافظت شود.

انواع کفش ایمنی

بهترین کفش ایمنی عایق برق به سه دسته تقسیم می شود که هر کدام اهداف متفاوتی دارند:

  • آنتی استاتیک: این نوع کفش ها معمولاً با برچسب های SED و SD تعیین و مشخص می شوند و برای استفاده در محیط های حساس به الکتریسیته ساکن طراحی شده اند. این کفش ها با هدایت جریان الکتریکی به زمین از انباشت الکتریسیته ساکن در بدن جلوگیری کرده و از پاها در برابر شوک و برق گرفتگی محافظت می کنند.
  • رسانا: کفش های ایمنی رسانا به گونه ای طراحی شده اند که الکتریسیته ساکن را از طریق کفش ها به داخل زمین هدایت می کنند. کفش های ایمنی رسانا شبیه کفش های ایمنی ضد استاتیک هستند؛ زیرا هر دو برای دفع الکتریسیته ساکن طراحی شده اند. جنس این کفش ها معمولاً از سیمان بوده که هیچ مقاومت الکتریکی ندارند.
  • غیر رسانا: کفش های ایمنی غیر رسانا با درجه بندی EH طبقه بندی می شوند و از نوع کفش های غیر رسمی هستند. کفش های ایمنی دارای استاندارد EH معمولاً دارای کلاهک یا سرپنجه ای از جنس فلز و کامپوزیت است. استفاده از فلز در کفش های ایمنی باعث شده که برخی از افراد تصور کنند که این کفش ها برای محیط های برقی گزینه مناسبی نیستند اما در واقع فلزات در تماس با فلزات دیگر هدایت می شوند.

معرفی 5 مدل بهترین کفش ایمنی عایق برق

1. کفش ایمنی مدل رینو

کفش ایمنی مدل رینو با رویه از چرم گاوی و زیره ‌ی ساخته شده از دودانسیته PU/TPU ارائه می ‌شود. این کفش دارای سرپنجه کامپوزیت است که از مقاومت بالا در برابر ضربه‌ ها بهره می ‌برد. این مدل کفش ایمنی علاوه بر عایق برقی، توانایی جلوگیری از لغزش را داراست و به کاربر احساس راحتی می ‌دهد.

کفش ایمنی مدل رینو
کفش ایمنی مدل رینو

2. کفش ایمنی ارک عایق برق

از بهترین کفش ایمنی عایق برق می توان به این کفش اشاره کرد. این کفش دارای رویه‌ ای از چرم گاوی با ضخامت 2 میلی متر است. جنس زیره‌ی آن از PU ساخته شده که باعث جلوگیری از لغزش هنگام کار می شود. همچنین از کفی طبی با چرم طبیعی و آستر راشل استفاده شده است.

کفش ایمنی عایق برق
کفش ایمنی عایق برق

3. کفش ایمنی جگوار

این مدل کفش ایمنی دارای رویه ‌ای از چرم طبیعی گاوی و زیره ‌ی PU است. سرپنجه ‌های کامپوزیت در این کفش باعث جلوگیری از ضربه به پا و آسیب دیدگی می شود. این کفش یکی از بهترین کفش ایمنی عایق برق است و در مقابل از خطرات لغزش و ضربه نیز محافظت می ‌کند.

کفش ایمنی عایق جگوار
کفش ایمنی عایق جگوار

4. کفش ایمنی چیتا

رویه‌ی این کفش از چرم سافتی گاوی ساخته شده و زیره ‌ی آن از جنس PU است. سرپنجه‌ های کامپوزیت در این مدل نیز برای افزایش مقاومت در برابر ضربه‌ ها وارد شده است. کفش ایمنی چیتا با تمرکز بر راحتی، عایق برق و جلوگیری از لغزش و ضربه، انتخابی مناسب برای کارگران است.

کفش ایمنی چیتا
کفش ایمنی چیتا

5. کفش ایمنی ساکو

این مدل کفش دارای رویه ‌ای از چرم سافتی گاوی و دو نوع زیره‌ی PU & Rubber و PU است. سرپنجه‌ های فایبرگلس، فولادی استاندارد و کامپوزیت نیز در این کفش استفاده شده است. این مدل کفش با تنوع در سرپنجه ‌ها و زیره ‌ها، عایق برق بوده و از انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه ‌ها و لغزش نیز جلوگیری می کند.

کفش ایمنی ساکو
کفش ایمنی ساکو

خرید کفش ایمنی عایق برق

کفش ایمنی الکتریکی به عنوان یک ابزار حفاظتی مهم در بسیاری از مشاغل صنعتی و ساختمانی در نظر گرفته می شود. این کفش ها از استاندارهای ویژه و خاصی برخوردار هستند و برای محافظت در برابر برق گرفتگی و لغزش و غیره استفاده می شوند. این کفش ها امروزه با قیمت و کیفیت مناسب و عالی از برندهای معتبر داخلی و خارجی برای نیروگاه و صنایع صنعتی عرضه می شوند.

پس اگر به دنبال خرید بهترین کفش ایمنی عایق برق هستید ما در بازار کفش ایران، مجموعه ای منحصر به فرد از کفش های ایمنی با کیفیت را برای شما ارائه کرده ایم. گزینه های زیادی از این کفش های ایمنی برق متناسب با شرایط کاری شما وجود دارد که می توانید برحسب نیازتان و متناسب با محل کارتان کفش ایمنی مناسب را انتخاب کنید. بازار کفش ایران کفش هایی ارائه می دهد تا سلامت و امنیت را در محیط های کاری به ویژه کارهایی که با برق سر و کار دارند، فراهم کند.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.