بهترین کفش ایمنی مهندسی؛ معرفی 5 مدل کفش مهندسی

بهترین کفش ایمنی مهندسی

اشتراک گذاری این نوشته

با تهدید روزافزون صدمات ناشی از کار و افزایش خسارات جبران ناپذیر در محیط کاری، استفاده از تجهیزات ایمنی به یک امری ضروری و اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. کفش‌ های ایمنی یکی از تجهیزات ایمنی و محافظت فردی هستند که جهت مراقبت از پاها در محیط کاری مورد استفاده قرار می گیرند. این کفش ها انواع مختلفی دارند که کفش ایمنی مهندسی نمونه ای از کفش های کار هستند که مخصوص کار در معماری ها، ساختمان ها و غیره می باشند. کفش ایمنی مهندسی به گونه ای طراحی شده است که متناسب با محیط کاری بوده و از پاها در برابر سقوط اشیای سنگین، ریزش مواد شیمیایی، سوختگی، برق گرفتگی و غیره محافظت می کند. اما یکی از معضل های مهندسین در انتخاب و خرید این کفش ها است. اگر شما هم معضل انتخاب بهترین کفش ایمنی مهندسی را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

انواع کفش ایمنی مهندسی

 کفش های ایمنی مهندسی ازجمله کفش های موثر و مفید در محافظت پا از آسیب های احتمالی هستند که از وارد آمدن صدمه به پا به ویژه انگشتان پا جلوگیری می کنند. بدنه این کفش ها به صورت ضخیم بوده و از چندلایه ساخته می شوند و قسمت کلاهک و سرپنجه آنها نیز اصولاً از جنس فولاد، کامپوزیت و استیل است. این کفش ها در انواع و اشکال مختلفی طراحی و ارائه می شوند که هریک وبژگی های منحصر به فردی داشته و برای استفاده در محیط های خاص مناسب است. به صورت کلی بهترین کغش ایمنی مهندسی به دو دسته کلی کفش ایمنی ساق کوتاه و ساق بلند تقسیم می شود.

کفش ایمنی مهندسی ساق بلند یا پوتین: این نوع از کفش ها در محیط هایی با ضریب خطر پذیری بالا از جمله صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع ریخته گری و سایر محیط هایی که احتمال آسیب دیدن ساق پا وجود دارد، کاربرد دارند. همچنین این کفش ها با ساختار ویژه و منحصر به فرد خود از آسیب رسیدن به پاها جلوگیری می کنند.

کفش ایمنی مهندسی ساق کوتاه: این نوع از کفش ها یکی از پرکاربردترین و بهترین کفش ایمنی مهندسی است که نسبت به کفش های ساق بلند کارایی بیشتری دارند. راه رفتن و حرکت با این کفش ها راحت تر بوده و برای محیط ها و موقعیت هایی مناسب است که احتمال آسیب فقط بر روی پا و انگشتان پا وجود دارد و خطری ساق پا را تهدید نمی کند.

ویژگی های کفش ایمنی مهندسی

بهترین کفش ایمنی مهندسی کفشی است که علاوه بر مراقبت از پاها در برابر فشار و ضربه، بتواند به اندازه کافی سبک و راحت بوده و برای استفاده طولانی مدت مهندسان مناسب باشد. معمولاً این کفشها را از پارچه هایی با جنسهای خاصی تولید و ارائه می کنند تا بتوانند در برابر هرگونه خطر احتمالی از خود مقاومت نشان دهند. کف این کفشها به صورت برجسته و از PU ساخته می شوند و رویه و سرپنجه آنها نیز از بیشتر از جنس فولاد است. در داخل این کفش ها نیز از الیاف طبیعی استفاده شده که خاصیت ضد حساسیتی به آنها می بخشد و از عرق کردن پاها درون کفش جلوگیری می کند.

از دیگر ویژگیهای منحصر به فرد کفشهای ایمنی مهندسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
  • کارایی آسان و استفاده راحت
  • مناسب با شرایط محیط کار و خطرات مرتبط با آن
  • مقاوم در برابر جریان برق
  • عایق و ضد آب
  • تهویه مناسب
  • راحتی، انعطاف پذیری و وزن سبک

معرفی 5 مدل بهترین کفش ایمنی

1. کفش ایمنی مدل ریما

این کفش از جنس رویه چرم گاوی ساخته شده و دارای زیره ‌ای از جنس PU است که در مقابل ضربه‌ ها مقاومت عالی دارد. همچنین سر پنجه ‌های فولادی این کفش ایمنی از محافظت لازم در برابر ضربه ها تعبیه شده است. این کفش همچنین مقاوم در برابر حلال ‌های نفتی و روغنی بوده که از نظرات مثبتی برخوردار است.

کفش ایمنی مدل ریما
کفش ایمنی مدل ریما

2. کفش ایمنی مدل لونا

کفش ایمنی مدل لونا در جنس های نابوک و چرم قراردارد و یکی از بهترین کفش ایمنی مهندسی به شمار می رود. این کفش نیز از جنس رویه چرم گاوی ساخته شده و دارای زیره ‌ای از جنس PU است. سر پنجه ‌های فولادی نیز در این کفش وجود دارند تا از پای مهندسین در برابر ضربه ‌ها محافظت کنند. همچنین مقاومت این کفش در برابر حلال ‌های نفتی و روغنی از مزایای آن است.

کفش ایمنی مدل لونا
کفش ایمنی مدل لونا

3. کفش ایمنی مدل نووا

یکی دیگر از کفش های ایمنی که برای مهندسین توصیه می شود، کفش ایمنی مدل نووا است. این کفش از جنس رویه چرم گاوی ساخته شده و زیره ‌ای با جنس دودانسیته PU/TPU دارد. سر پنجه ‌های کامپوزیت، این کفش ایمنی را از دیگر مدل ‌ها متمایز می ‌کند. این کفش نیز مانند سایر مدل ‌ها، در برابر حلال ‌های نفتی و روغنی مقاوم است.

کفش ایمنی مدل نووا
کفش ایمنی مدل نووا

4. کفش ایمنی مدل جاگر

این کفش از جنس رویه چرم گاوی ساخته شده و زیره ‌ای آن ترکیبی از جنس ‌های  PU،  RBR و TPU است. سر پنجه‌ کامپوزیت در این مدل نیز به کار رفته است. این کفش به خوبی در برابر ضربه‌ ها و فشار مقاومت دارد.

کفش ایمنی مدل جاگر
کفش ایمنی مدل جاگر

5. کفش ایمنی مدل ام ای سون

یکی دیگر از بهترین کفش ایمنی مهندسی کفش ام ای سون (MI7) است. این کفش نیز از جنس رویه چرم گاوی ساخته شده و زیره ‌ای با جنس دودانسیته PU/TPU دارد. سر پنجه ‌های کامپوزیت در این کفش ایمنی به محافظت از پای کاربر در برابر ضربه‌ ها کمک می‌ کند. این کفش همچنین در برابر ضربه مقاوم است و در عین حال به دلیل طراحی هشمندانه و جنس ساخته شده بسیار راحت است.

کفش ایمنی مدل ام ای سون
کفش ایمنی مدل ام ای سون

خرید بهترین کفش ایمنی مهندسی

سلامت و ایمنی در هنگام کار با ماشین آلات از اهمیت بالایی برخوردار است و در میان افراد حرفه ای، اغلب مهندسان در معرض آسیب ها و خطرات جدی در محیط کار هستند؛ بنابراین استفاده از لباس های ایمنی و لوازم جانبی ازجمله کفش های ایمنی برای مهندسان یا هر حرفه ای بسیار ضروری و مورد نیاز است. کفش های ایمنی که توسط مهندسین سازه، مهندسین نفت، مهندسین صنایع غذایی و غیره استفاده می شوند، به گونه ای طراحی شده تا از پاها در برابر ضربه، افتادن اشیای سنگین، مواد شیمیایی و همچنین لغزندگی و سوختگی محافظت می کنند.

از این رو با توجه به اهمیت کفش های ایمنی مهندسی لازم است در هنگام خرید این کفشها نهایت دقت را داشته باشید و کفشی را انتخاب کنید که بتواند تمام الزامات ایمنی این نوع حرفه را برآورده بکند؛ ما در بازار کفش ایمنی مجموعه ای بزرگی از کفش های ایمنی از جمله کفش های مهندسی را از برند های معتبری برای شما ارائه کرده ایم تا بتواند نیازهای شما را متناسب با محیطی که در آن فعالیت می کنید به خوبی برطرف سازد. بازار کفش ایمنی با چندین سال سابقه درخشان در زمینه تأمین مواد اولیه کفش ایمنی و تولید کفش های ایمنی متنوع آماده ارائه خدمت به کارفرمایان، کارخانه جات و غیره است.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.