انواع زیره کفش ایمنی و ویژگی های آنها؛ معرفی بهترین زیره کفش کار

انواع زیره کفش ایمنی

اشتراک گذاری این نوشته

انواع زیره کفش ایمنی و ویژگی ها و کاربردی های آنها، موضوع اصلی این مقاله از سری مقالات بازار کفش ایمنی است. بطور کلی، ما زیره های مختلفی در بازار داریم که برای کفش کار و کفش ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند. این زیره ها هریک دارای ویژگی های مشخصی هستند. برای مثال، زیره PU یا پلی اورتان، از پر استفاده ترین زیره ها برای کفش ایمنی و کار است که مقاومت بالایی برای استفاده در زیر کفش ها دارد. این زیره می تواند بصورت فوم سلول بسته باشد که در انواع کفش ها دیده می شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با جنس های مختلف زیره کفش آشنا کنیم.

چرا باید انواع زیره کفش ایمنی را بشناسم؟

شناخت انواع زیره کفش ایمنی از جهات مختلفی اهمیت دارد. شما برای آنکه بتوانید محصولی مناسب و درخور سلیقه خود انتخاب کنید، باید شناخت کامل از جنس آن داشته باشید. زیره کفش های ایمنی در جنس های مختلف تولید می شوند. پس شناخت آنها به شما کمک خواهد کرد بتوانید بیشترین رضایت را از خرید خود در درازمدت داشته باشید. علاوه بر این، این شناخت می تواند باعث نتایج زیر هم شود:

  • کمترین خطا در انتخاب کفش مناسب برای کار شما
  • بیشترین طول عمر کفش در استفاده های طولانی مدت
  • یکبار خرید و استفاده از کفش کار در موقعیت های مختلف
  • اشتباه نکردن، انتخاب با دقت بالا و عدم سوءاستفاده سودجویان و دلالان
  • سلامت پا در پوشیدن های طولانی مدت برای فعالیت های مختلف

علاوه بر اینکه اطلاع زیره کفش مورد نظر شما از لحاظ هزینه و قدرت انتخاب می تواند شما را جلو بیاندازد، می تواند به سلامت پای شما هم کمک کند. شما در صورتی می توانید سلامت پای خود را در استفاده های طولانی مدت تضمین کنید که مناسب ترین کفش با بهترین زیره را برای کار و فعالیت های خود انتخاب کرده باشید.

معرفی انواع زیره های کفش کار و ایمنی در بازار

انواع زیره کفش ایمنی که در بازار موجود هستند را می توانید در بازار کفش ایمنی پیدا کنید. اما صبر کنید! فقط پیدا کردن این زیره ها برای کفش ها کافی نیست. شما باید بدانید هریک چه ویژگی هایی دارند و هرکدام برای چه استفاده هایی مناسب تر هستند. در ادامه، 4 نوع زیره بسیار محبوب از کفش های ایمنی را باهم بررسی می کنیم:

1. PU یا پلی اورتان

PU (پلی یورتان) یکی از انواع زیره کفش ایمنی است. این ماده از ترکیب پلیوله‌استر و ایزوسیانات تولید می‌شود. انعطاف پذیری بالا یکی از ویژگی های مهم پلی یورتان است که قابلیت بازگشت به شکل اولیه‌اش را دارد. این خاصیت به کاربران اجازه می‌دهد تا در زمان کار طولانی، احساس راحتی کنند.

پلی یورتان دارای مقاومت بالا در برابر روغن، مواد شیمیایی‌ و حرارت است که این ویژگی آن را برای صنایعی که با مواد خطرناک سروکار دارند، مناسب می‌سازد. زیره‌های PU همچنین دارای عمر طولانی‌تری نسبت به زیره‌های دیگر هستند. پس اگر به دنبال کفشی راحت با طول عمر بالا می گردید کفش های ایمنی با زیره های PU را انتخاب کنید.

2. TPU

ترموپلاستیک پلی یورتان یکی دیگر از انواع زیره کفش ایمنی است که ویژگی‌های متفاوتی نسبت به PU دارد. این ماده دارای انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و فشار است. به طوری که این زیره می تواند فشار 1200 کیلوگرمی را هم تحمل کند. به همین دلیل، زیره‌های  TPU برای شرایط کاری سخت و محیط‌هایی با سطوح ناهموار و پرتگاه مناسب هستند.

TPU دارای روانی طبیعی است که باعث کاهش خطر لغزندگی و سقوط در محیط‌های رطوبتی می‌شود. همچنین توانایی بازگشت به شکل اولیه‌اش بعد از اعمال فشار را دارد که موجب افزایش دوام و عمر مفید زیره‌ها می‌شود. پس اگر به دنبال کفشی مقاوم و ضد لغزش برای کارکنان خود می گردید کفش های ایمنی با زیره TPU می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

3. زیره دودانسیته

دودانسیته یکی دیگر از انواع زیره کفش ایمنی هستند. این زیره شامل دو لایه با جنس‌های متفاوت است که به‌وسیله‌ی چسبندگی محکم به یکدیگر متصل می‌شود. یکی از لایه ها ساخته شده و دیگری زیر آن تزریق می شود. لایه بیرونی آن از ماده‌ای مقاوم در برابر سایش و ضربه تشکیل شده در حالی که لایه داخلی از مواد نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر تشکیل شده است. این طراحی باعث افزایش راحتی کفش و جلوگیری از ایجاد خستگی پاها می‌شود.

زیره‌های دودانسیته به عنوان یک انتخاب عالی برای کارهای طولانی و کارهایی که نیاز به حرکت زیادی دارند، توصیه می‌شوند. همچنین این نوع زیره به دلیل ساختار دو لایه‌ای، مقاومت بیشتری در برابر سایش و زمین‌خوردگی دارد. همچنین از مهمترین بارزه های این کفش ها می توان به زیبایی آنها اشاره کرد که به نوبه خود می تواند مزیت بزرگی نسبت به دیگر زیره ها باشد.

4. زیره لاستیک

لاستیک یا رابر یکی از انواع زیره کفش ایمنی است. این زیره می تواند انعطاف فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد. از طرف دیگر، بدلیل مقاومت خوب و جنس خاص این زیره، هیچگونه سایشی برای آن در نظر گرفته نشده است. دقت داشته باشید که برای اینکه بدانید زیره کفش ایمنی شما لاستیک اصل است یا خیر، روی کارتن آن باید نوشته شده باشد زیره از جنس Rubber است. یا با علامتی اختصاری این بیان به شما گفته شده است که با کمی دقت می توانید آن را بفهمید.

زیره رابر یکی از بهترین زیره های کفش ایمنی است که زیره نسوز نامیده می شوند. این زیره ها تولید تخصصی بازار کفش ایمنی هستند که از محبوب ترین زیره ها برای شما محسوب می شوند. این زیره ها به مرور زمان فرسایش پیدا نمی کنند و نسوز بودن آنها هم مقاومت بالایی به کفش ها می افزاید.

جمع بندی

در این مقاله از بازار کفش ایمنی، به بررسی انواع زیره کفش ایمنی موجود در بازار پرداختیم. این زیره ها هریک دارای ویژگی های مختلفی هستند. برای مثال، زیره لاستیک از انواع زیره های محبوب است که قابلیت ساخت و پرداخت بالایی به سازنده کفش می دهد. یا زیره PTU در استفاده های طولانی مدت دارای کیفیت بسیار بالایی است. معمولا در انتخاب و خرید کفش کار، به این نکته دقت کنید که زیره کفش انتخابی شما چیست.

پس از انتخاب نوع جنس رویه کفش مورد نظر، نوع جنس زیره آن را هم مورد بررسی قرار دهید. این کار باعث می شود تا شما بیشترین رضایت را در استفاده های طولانی مدت از کفش خود داشته باشید. برای دریافت اطلاعات دقیق و کامل از انواع زیره کفش ایمنی و انتخاب بهترین مدل آن برای خود، می توانید با متخصصین ما در واحد فروش تماس بگیرید. همچنین برای دریافت اطلاعات و خرید بهترین محصولات روز دنیا در دسته کفش های کار، می توانید به فروشگاه بازار کفش ایمنی سر بزنید؛ شگفت زده خواهید شد!

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.