انواع کفش ایمنی

انواع کفش ایمنی

اشتراک گذاری این نوشته

انواع کفش ایمنی سوال بسیاری از مشتریان کفش ایمنی هنگام خرید از بازار کفش ایمنی هنگام خرید کفش ایمنی اصلح و مناسب برای نوع شغل خودشان هستند، می باشد که  صد البته همکاران ما در بخش فروش بازار کفش ایمنی با توضیحاتی در مورد نوع تکنولوژی و نوع کاربری کفش های ایمنی، مشتریان محترم را در امر خرید راهنمایی میکنند تا با مقایسه بهتر و منطقی آنها را برای انتخاب بهترین کفش کار از بازار کفش ایمنی یاری می رسانند.

کفش ایمنی یکی از انواع کفش ها به شمار می آید که از پاها در محل کار محافظت می کند. این کفش ها غالباً در قسمت سرپنجه، دارای زره فولادی و کامپوزیت هستند که از پا و انگشتان در برابر فشارها و ضربات مختلف محافظت می کنند. این کفش ظاهری سخت تر و وزنی سنگین تر نسبت به کفش های معمولی دارد و از رویه ای مقاوم همراه با زیره ای با اصطحکاک و گریپ بالا برخوردار است

کفش ایمنی کف فلزی:

این کفش دارای کف شوک گیر و پنجه فلزی مقاوم است و از پا و انگشتان در برابر اشیای تیز و برنده مثل میخ و شیشه محافظت می کند. به طور کلی این محصول در برابر سوراخ شدن بسیار مقاوم است. از این کفش نباید در برابر جریان برق استفاده شود و برای این امر کفش عایق تولید شده است.

کفش ایمنی کف استیل:

این محصول دارای درزهای استیل است و از پا در برابر مشکلات مفصلی مراقبت می کند. دوچرخه سوران که به طور مدام پدال می زنند و یا رانندگان کامیون که به طور مکرر با پدال ماشین در ارتباط هستند، از این کفش استفاده می کنند.

کفش ایمنی برقکاری (سرپنچه کامپوزیت):

کفش ایمنی برقکاری (سرپنچه کامپوزیت) در قسمت سرپنجه خود دارای محافظی از جنس کامپوزیت می باشد. در تولید این کفش از هیچ گونه مواد فلزی استفاده نشده است و این محصول عایق جریان برق می باشد. این کفش در دو نوع فشار قوی و فشار ضعیف تولید شده است و برای کسانی که به طور مدام با برق، مدارهای ولتاژ بالا و شوک الکتریکی سروکار دارند، بسیار مناسب است و برای کار کنان اداره برق مورد نیاز است. این کفش با علامت CP مشخص می شود.

کفش ایمنی سرپنجه فولادی:

کفش ایمنی سرپنجه فولادی به دلیل زره فولادی مقاومی که در قسمت سرپنجه دارد، می تواند از پا و انگشتان در برابر فشار و ضربات سنگین محافظت نماید در کارگاهای ساختمانی و مراکز صنعتی استفاده می شود.

کفش ایمنی از جنس بوتیل:

 این کفش از بوتیل تولید شده است و به دلیل جنسی که دارد،  در برابر مواد خورنده و اسیدی از پا محافظت می کند و برای کسانی که با مواد اسیدی سر و کار دارند و در مکان هایی همچون دکل های نفتی کاربرد دارد و بسیار مناسب است.

کفش ایمنی ایمن پای افزار این کفش به منظور محافظت کردن از استخوان های فوقانی طراحی شده است. این کفش باعث کاهش صدمات تصادفات می شود و هم چنین برای کسانی که در معرض بلند کردن اجسام سنگین هستند، بسیار مناسب می باشد و برای رانندگان کامیون ها و کارگران انبار ها مناسب می باشند.

کفش کار ضدآب:

کفش ایمنی ضد آب دارای آستر ضد آب، گرتکس و زیره های تزریق مستقیم و یا یک تکه است که مانع از نفوذ آب به داخل آن می شود و مناسب کارکنان اداره آب و فاضلاب است.

نوع دیگری از این محصولات وجود دارند که دارای کفی مخصوص هستند و از پا، قوزک پا و تمام قسمت های پا در هنگام دویدن مراقبت می کنند.

کفش های کار پلاستیکی در برابر مواد شیمیایی نیز مقاوم هستند و در محیط هایی که مواد شیمیایی در آن وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرند و در آزمایشگاه هایی که با مواد اسیدی سرو کار دارند مناسب است.

پیشنهاد های مهم در انتخاب و خرید کفش کار ایمنی در بازار کفش ایمنی

همان طور که مستحضر هستید کفش های ایمنی در بازار کفش ایمنی در انواع مختلفی تولید می شوند که هرکدام با توجه به نوع کاری که کاربر می خواهد انجام دهد، متفاوت است. به همین دلیل در هنگام خرید کفش ایمنی، حتماً متناسب با نوع کار آن را با پیشنهاد و مشاوره تیم فروش بازار کفش ایمنی انتخاب و استفاده کنید.

پارامتر های مورد توجه در خرید کفش ایمنی در بازار کفش ایمنی

  1. میزان مقاومت در برابر حرارت
  2. میزان مقاومت در برابر فشار و ضربه
  3. میزان مقاومت در برابر مواد مختلف
  4. اصطکاک و گریپ بالا جهت جلوگیری از لیز خوردن
  5. وزن مناسب و سبک
  6. تنفس پذیری بالا جهت جلوگیری از تعریق پا

ویژگی کفش ایمنی استاندارد و مناسب

زیره کفش:

زیره یکی از مهم ترین قسمت ها در کفش های کار است. در ساخت کفش های کار عموماً از سه زیره رابر، پلی اورتان یا پی یو استفاده می شود.

کفش ایمنی با زیره رابر (Rubber):

یکی از متریال های بکار رفته در زیره کفش ها، رابر است که هم خانواده لاستیک می باشد. این جنس از اصطکاک و گریپ بالایی برخوردار است و مانع از لغزش پا در حین کار می شود.

کفش ایمنی با زیره  PU:

زیره  PU بسیار مقاوم است و کاربرد بسیار بالایی در کفش های ضد آب دارد. این زیره علاوه بر داشتن اصطکاک مناسب، عایق حرارتی مناسبی است و از دانسیته بسیار کمی برخوردار می باشد.

رویه کفش:

رویه کفش کار بخش دیگر آن است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. معمولاً رویه این محصولات از جنس های زمخت و سخت همچون چرم طبیعی، چرم مصنوعی، پلاستکی فشرده شده و برزنت می باشد. رویه این محصول باید به گونه ای باشد که علاوه بر ظاهر مناسب از مقاومت بالایی در برابر روغن، بنزین، آب، حرارت و … برخوردار باشد. به طور کلی رویه به کار رفته در این کفش ها باید از تنفس پذیری بالایی برخوردار بوده و مانع از تعریق و بو گرفتن پا شود.

نوع سرپنجه:

قسمت سرپنجه کفش از دیگر قسمت های حیاتی کفش است که از انگشتان پا محافظت می کند. در بسیاری از کفش های کار این سرپنچه از جنس پلاستیک، استیل و فولاد (با توجه به نوع کاربرد) است که از پا و انگشتان در برابر فشارها و ضربات مختلف محافظت می کند.

طراحی استاندارد و ارگونومیک:

 به دلیل استفاده مکرر و طولانی از کفش های ایمنی در کار، می بایست آن ها کاملاً به صورت ارگونومیک و مطابق با استانداردهای بین المللی تولید شوند. محصولات بازار کفش ایمنی  به گونه ای است که در استفاده طولانی مدت، منجر به خستگی کاربر نشود.

وزن کفش:

وزن یکی دیگر از خصوصیات مهم در این محصولات است. کفش کار ایمنی می بایست سبک و راحت باشد و باعث خستگی کاربر و ایجاد حس سنگینی نشود و کارکردن لذت بخش باشد

بازار کفش ایمنی ، کفش ایمنی را در انواع گوناگون برای شغل های مختلف ارائه می دهد . تنوع رنگی و مدل های زیادی  میباشد و همچنین با فروش تمام برند های کفش ایمنی ایرانی سعی در حمایت از تولید ملی را دارد که طرح ها و طراحی های کفش های ایمنی مطابق با نیاز شغلی مشتریان می باشد که در بازار کفش ایمنی به چشم می خورد.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.