ویژگی کفش ایمنی

اشتراک گذاری این نوشته

ویژگی کفش ایمنی در هنگام خرید کفش ایمنی باید نسبت به نیاز مشتری بررسی شود. در این مقاله به انواع ویژگی کفش ایمنی اشاره شده است:

ایمنی و امنیت

مهم است که شما ویژگی های یک کفش ایمنی خوب را بدانید تا بتوانید کفش ایمنی استاندارد را انتخاب کنید.

مهمترین ویژگی کفش ایمنی این است که باید در استاندارد بین المللی تایید شده باشد. پنجه ی کفش است که قادر به تحمل یک فولاد غول پیکر با وزن 20 کیلوگرمی به طور عمودی از یک متر ارتفاع باشد و همچنین بتواند 200 ژول انرژی جنبشی جذب کند.

راحتی و بهداشت

علاوه بر امن بودن، کفش ایمنی باید راحت نیز باشد زیرا کارگران اغلب به مدت طولانی باید با آنها کار کنند و باید آنتی باکتری باشد.

طول عمر

کفش ایمنی عمدتا از چرم گاو یا بوفالو ساخته می شوند. کفش های چرمی دارای دوام زیادی می باشند. کفش های ایمنی با جنس چرم دیرتر فرسوده می شوند و طول عمر زیادی دارند.

علت اصلی آسیب های وارد شده به پا و سایر اعضای بدن و آناتومی بدن و زانو ها وستون فقرات عدم استفاده از تجهیزات ایمنی استاندارد به خصوص کفش ایمنی استاندارد است. کفش های ایمنی می توانند درصد قابل توجهی از آسیب های احتمالی و غیر قابل پیش بینی محیط کار را خنثی کنند.

پیشگیری از حوادث در کار

لغزش های غیرقابل پیش بینی, سقوط اجسام, بریدگی و پیچ خوردگی های غیر متعارف و … از جمله اتفاق هایی هستند که ممکن است در حین کار رخ دهد و در نتیجه باعث ایجاد حوادث جبران ناپذیری شوند.

این اتفاق ها قابل پیش بینی نیستند اما به راحتی می توان از آسیب های وارده ی ناشی از آنها  رابه حداقل رساند. کسب و کارها می توانند با انجام اقداماتی به راحتی این آسیب ها را به حداقل برسانند.

با این وجود، جایگزینی برای کفش ایمنی  بازار کفش ایمنی  در بازاروجود ندارد که حفاظت بیشتری را در برابر، سقوط و لغزش فراهم کند. کفش ایمنی با مقدار خوبی از کشش می تواند اصطکاک را کاهش دهد و به جلوگیری از افتادن در محیط های لغزنده کمک کند.

حفاظت در برابر سوختگی و حتی موات مذاب در ریخته گری ها

سوختگی های خطرناک ناشی از آتش سوزی های صنعتی می تواند تقریبا در تمامی محیط های کاری رخ دهد. کفش ایمنی ساخته شده از مواد محکم و با دوام می تواند از سوختگی های تند و زننده از تکه های شیمیایی، تکه های فلزی و سایر مواد خطرناک جلوگیری نماید و یکی از مولفه های کفش ایمنی و راحتی در حین کار نسوز بودن کفش ایمنی می باشد.

گرم نگه داشتن پا در آب و هوای سرد

در بعضی از نقاط، آب و هوای سرد خشن ممکن است به آسیب هایی مانند نیش های یخ زده  در یخبندان هاو هیپوترمی منجر شود. این خطرات را نباید نادیده گرفت و یکی از مولفه های کفش ایمنی و راحتی در حین عایق حرارتی کفش می باشد.

یکی از کاربردهای کفش های ایمنی گرم نگه داشتن و حفاظت از پا در آب و هوای سرد است. تا سرمای هوا منجر به یخ زدگی و سایر آسیب های پا نشود.

مقاومت در برابر خستگی

خستگی پا مشکل بزرگی است برای تمامی کارگرانی که در مشاغل مختلف کار می کنند مخصوصا افرادی که با سطوح سختی مانند بتن و … سر و کار دارند. عضلات پا، پشت و سایر قسمت های مهم بدن می توانند خسته شوند، به ویژه هنگامی که کارکنان از کفش مناسبی استفاده نمی کنند همچنین یکی از ویژکی های مناسب کفش ایمنی قسمت پاشنه را طوری طراحی میکنند که از ایجاد فشار ها و شوک های غیر متعارف جلوگیری میکند و احساس راحتی در کار احساس می شود.

کفش های ایمنی استاندارد این امکان را فراهم می کنند که هر گونه فشار غیر ضروری بر مچ پا کاهش یابد و خستگی ناشی از آن تا حد چشمگیری کم شود

نجات دهنده در برابر خطرات برق

کارگرانی که در معرض شوک الکتریکی هستند. یا به هر نحوی با برق سر و کار دارند لازم است از کفش های ایمنی عایق استفاده کنند. این کفش ها مانع از برق گرفتگی و ایجاد آسیب به افراد خواهد شد. به شدت استفاده از آن برای محیط های مستعد توصیه می شود.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.