کیفیت کفش ایمنی

اشتراک گذاری این نوشته

کیفیت کفش ایمنی را سازمان استاندارد تعیین می کند که عبارتند از:

  1. ایمنی و امنیت
  2. راحتی و بهداشت و آنتی باکتریال
  3. طول عمر کفش ایمنی
  4. پیشگیری ئر موارد رطوبت و لغزش و اسید
  5. حفاظت در برابر سوختگی
  6. مقاومت در برابر خستگی
  7. عایق بودن در برابر برق

ایمنی و امنیت

یکی از پروتکل های اصلی در مورد خرید کفش ایمنی استاندارد این است  که شما ویژگی های یک کفش ایمنی و استاندارد خوب را بشناسید تا بتوانید کفش ایمنی با کیفیتی را انتخاب کنید. ویژگی کلیدی در کیفیت کفش ایمنی که در استاندارد بین المللی تایید شده است،این است که انگشتان پا است که قادر به تحمل یک فولاد غول پیکر با وزن 20 کیلوگرمی به طور عمودی از یک متر ارتفاع باشد و همچنین 200 ژول از انرژی جنبشی بتواند جذب کند و انگشتان سالم بماند.

راحتی و بهداشت و آنتی باکتریال

علاوه بر امن بودن، کفش ایمنی  باید راحتی کاربر را ایجاد کند زیرا کارگران اغلب به مدت طولانی باید با انها سرپا بیاستند و کار کنند. ویژگی های راحتی در کیفیت کفش ایمنی عبارتند از: مواد کفش که  تمام سطح کفش را می پوشاند تا در برابر اب ودما پا را حفظ نماید و مواد پوششی باید راحت باشند. یک کفش ایمنی استاندارد باید پشتیبانی پایه و قوس، انعطاف پذیری، پاشنه پا و جذب ضربه پاشنه را فراهم کند تا از فشار آمدن بر روی مفاصل و ضعیفی پشم جلوگیری کند.

طول عمر کفش ایمنی

کفش ایمنی استاندارد عمدتا از چرم گاو یا بوفالو (چرم نیمه سنگین) ساخته می شوند. کفش های چرمی دارای دوام زیاد و عمر مفید زیادی می باشند. کفش های ایمنی با جنس چرم  نسبت به جنس های دیگر دیرتر فرسوده می شوند و طول عمر زیادی دارد.

مزایای اساسی کفش های ایمنی استاندارد در محل کار

در سراسر جهان، تقریبا 25 درصد از موارد ناتوانی در محل کار به علت یک یا چند نوع صدمه به پا است. علت اصلی و اولیۀ مقصر بودن در معرض قرار گرفتن در معرض یک محیط کار خطرناک در غیاب هر گونه وسیله محافظتی برای کفش هایی است که به علت آسیب های پا اتفاق می افتد.

پیشگیری از حوادث در کار

لغزشهای غیرقابل پیش بینی در ارتفاع و مکان های خیس و خاکی ها، بیرون آمدن یا افتادن رویدادهای ناخوشایند است که می تواند در هر محل کار اتفاق بیفتد و در نتیجه باعث ایجاد حوادث زیادی در سال می شود. بسیاری از کسب و کارها می توانند اقداماتی مانند تشکیل اقدامات سختگیرانه ی  یا و نصب نوارهای ضد لغزش را برای کاهش شدید خطرات ناشی از این حادثه انجام دهند ولی با این اوضاع باز هم نسبت با عوامل محیطی خطراتی کارکنان را تهدید میک ند. با این وجود، جایگزینی برای کفش ایمنی مناسب وجود ندارد که حفاظت بیشتری را در برابر، سقوط و لغزش فراهم کند. کفش ایمنی با مقدار خوبی از کشش می تواند اصطکاک را کاهش دهد و به جلوگیری از افت در محیط های لغزنده کمک کند.

حفاظت در برابر سوختگی

سوختگی های خطرناک از آتش سوزی های صنعتی، نفتی همیشه می تواند در تقریبا هر محل کار رخ دهد . کفش ایمنی ساخته شده از مواد محکم و با دوام می تواند از سوختگی های تند و زننده از تکه های شیمیایی، تکه های فلزی و سایر مواد خطرناک که می توانند آسیب برسانند، جلوگیری نماید.

گرم نگه داشتن پا در آب و هوای شدید سرد یا کفش ایمنی تابستانی برای روز های گرم

در بعضی از نقاط صحراها و کوه ها برای نصب دکل و کارهای عمرانی، آب و هوای سرد خشن ممکن است به آسیب هایی مانند نیش های یخ زده و هیپوترمی منجر شود و این خطرات را نباید نادیده گرفت. کارکنان شاغل در خارج از کشور در طول زمستان های خشن سخت در معرض خطر هستند و کارکنانی که در یک محیط یخ زده کار می کنند. ویژگی خوبی یک یک کفش ایمنی استاندارد باید دارا باشد همین مورد است که پاها را از سرما محافظت نماید که سعی می شود از خز در داخل کفش ها استفاده شود.

مقاومت در برابر خستگی

خستگی می تواند مشکل بزرگی برای کارگرانی باشد با سطوح سختی مانند بتن و .. کار می کنند. عضلات پا، پشت و سایر قسمت های مهم بدن می توانند خسته شوند، به ویژه هنگامی که کارکنان کفش مناسب را نمی پوشند. کفش های ایمنی با کیفیت این امکان را فراهم می کند که هر گونه فشار غیر ضروری بر مچ پا کارگران را کاهش دهد.

نجات دهنده در برابر خطرات برق

کارگران در معرض شوک الکتریکی بالقوه از مدار کوتاه و غیره قرار دارند. برای کاهش احتمال تصادف الکتریکی، کفش های ساخته شده از چرم، لاستیک یا دیگر مواد که باعث تخریب الکتریکی می شوند، می توانند از این نوع خطرات کارگران را محافظت نمایند.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.