مشخصات و انواع پوتین نظامی

اشتراک گذاری این نوشته

تقریبا تمام افراد اگر سربازی رفته باشند و یا نرفته باشند پوتین نظامی را دیده ایم و تقریبا با آن آشنایی داریم. پوتین نظامی یکی از لباس های فردی است که سربازان آن را باید هنگام تمرینات نظامی و رژه ها به تن کنند. در این مقاله می خواهیم نکاتی را ارائه دهیم تا بتوانید مشخصات و انواع پوتین نظامی و زمان خرید پوتین نظامی انتخاب درست تری داشته باشید و از پاهایتان در دوران سخت سربازی محافظت کنید.

پوتین سربازی یکی از زیر شاخه های کفش ایمنی است که مانند بوت و چکمه ساق بلندی دارد و می تواند از مچ تا ساق پای شما را در برابر خطرات محافظت کند.

هنگام خرید پوتین نظامی باید سبکی و راحتی آن را در نظر بگیرید.وقتی که کفش را به پا می کنید، نباید احساس سنگینی در شما ایجاد کند و در قدم برداشتن ها شما را خسته کند. چرا که شما پوتین نظامی را برای شرایط سخت و دشوار لازم دارید و نباید بار اضافی را به شما تحمیل کند.

پوتین نظامی

بهترین جنس برای تولید پوتین نظامی چرم است. چرم می تواند خود را با آب و هوای موجود وفق دهد. چرم ضد آب است و این نکته خیلی مهم است که باید هنگام خرید پوتین نظامی آن را در نظر بگیرید. می توانید چرم طبیعی یا مصنوعی انتخاب کنید اما بدانید که دوام چرم طبیعی بسیار بیشتر از چرم مصنوعی است. امروزه در دوخت پوتین نظامی در لبه های آن برای اینکه خاصیت ضد آب بودن آن را بالا ببرند از الیاف مصنوعی استفاده می شود. همواره در ساخت پوتین های نظامی بیشتر از زیره های لاستیکی یا رابر استفاده میشود اما لازم به ذکر است که از زیره های پیو و تی پیو به صورت تزریق دودانسیته یا درجا تولید می شوند.

پای شما به مدت طولانی قرار است درون پوتین قرار بگیرد پس باید بتواند پاهایتان نفس بکشد و عرق نکند. کفشی که پا در آن عرق می کند جنس مناسبی ندارد و می تواند زمینه بیماری های پوستی را در ناحیه پا فراهم کند. از این رو باید در نظر داشته باشیم که پوتین خریداری آنتی باکتری و بهداشتی باشد و کف پوتین باید راحت باشد تا در مقابل ضربات وارده به پا هنگام رژه جلوگیری کند.

شما باید خرید پوتین نظامی را براساس محلی که قرار است آن را استفاده کنید، انتخاب کنید که بالاترین میزان کارایی را از آن انتظار داشته باشید. اگر پوتین نظامی به درستی با توجه به محل مورد نظر انتخاب شود می تواند مدت طولانی با شما یار باشد.

بر اساس محلی که پوتین نظامی استفاده می شود، مشخصات و انواع پوتین نظامی به چهار دسته کلی تقسیم می شود.

  1. پوتین مناسب برای سربازی اجباری ایمن پای افزار
  2. پوتین نظامی برای محیط های جنگلی ایمن پای افزار
  3. پوتین نظامی برای محیط های بیابانی و گرم ایمن پای افزار
  4. پوتین نظامی مخصوص محیط سرد و کوهستانی ایمن پای افزار

خصوصیات پوتین مناسب سربازی اجباری آقایان

اگر راهی سربازی هستید و باید یک خرید پوتین نظامی مناسب انجام دهید دقت کنید که این نوع کفش سنگین است و از جنس پلیمر می باشد. بدنه آن پلاستیکی است و قیمت آن بسیار ارزان است. فقط دقت کنید که پوتین نظامی خود را مرتب واکس بزنید چرا که در صورت نداشتن واکس خیلی سریع کفشتان خراب می شود.

انواع پوتین نظامی

پوتین نظامی که افراد در محیط های جنگلی می پوشند

باید بسیار نرم و راحت باشد و از مچ و پا به خوبی محافظت کند. رنگی که این نوع پوتین ها دارند به استتار افراد در محیط های جنگلی کمک می کند. در نتیجه رنگ این پوتین نظامی سبز و مشکی است. در برابر آب مقاومت دارد و ضد آب است.

پوتین نظامی برای محیط بیابانی

اگر برای خرید پوتین نظامی محیط گرم می خواهید اقدام کنید دقت داشته باشید که این نوع پوتین باید نرم و راحت باشد و راه نفوذ شن و خاک به درون کفش نداشته باشد. این نوع پوتین به رنگ خاکی وجود دارد تا به استتار افراد کمک کند. در تولید این نوع پوتین باید از الیاف طبیعی یا مصنوعی استفاده شود تا جریان هوایی بین پا و محیط بیرون ایجاد کند و پا دچار تعرق نگرد.

پوتین نظامی برای محیط های سرد و کوهستانی

این نوع پوتین به رنگ سفید است تا به استتار افراد در برف کمک کند. لایه داخلی آن از پشم می باشد تا پاهای شما را گرم نگه دارد و در محیط سرد هم احساس راحتی کنید و در زیره کفش از برآمدگی هایی استفاده میشود تا همانند میخ بر زمین متصل شوند و از سر خوردن های اضافی در برف ها جلوگیری شود عموما زیره پوتین های نظامی کوهستانی از زیره تی پیو استفاده می شود.

هنگام خرید پوتین نظامی دقیقا سایز پای خود پوتین را انتخاب نمایید پس باید به مشخصات و انواع پوتین نظامی دقت کافی داشته باشیم تا بتواند از قلب دومتان به خوبی مراقبت کنید. سایز نبودن پوتین علاوه بر اینکه نمی تواند از پایتان محافظت کند بلکه مشکلات اضافی هم سبب می شود.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.