چرم یا نبوک !

چرم یا نبوک

اشتراک گذاری این نوشته

چرم یا نبوک ؛ کدام نوع برای کفش کار بهتر است؟

سوال خیلی از افرادی که به دنبال خرید کفش ایمنی و کفش کار هستند، می تواند این باشد که چرم یا نبوک؛ کدام بهتر است؟ انتخاب بین این دو جنس کفش محبوب همیشه حائز اهمیت بوده است. ما انسان ها مقایسه را دوست داریم؛ اما برای این کار، نیاز به اطلاعاتی داریم که بتوانیم دو گزینه مورد نظر را بطور کامل باهم بررسی کنیم. در ادامه این مقاله از مقالات بازار کفش ایمنی، به بررسی این دو جنس و رسیدن به پاسخ این سوال که کفش چرم بهتر است یا نبوک می پردازیم.

چرا بررسی این دو جنس کفش اهمیت دارد؟

کفش ها در جنس های متنوعی تولید می شوند و هر یک از این جنس ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. ما به دنبال این هستیم که کفش کار خریداری شده، بهترین بازدهی را در طی استفاده در سالیان متوالی داشته باشد. این مهم هنگامی به واقعیت تبدیل می شود که بتوان جنس کفش را دقیقا متناسب با نیاز خود خریداری کرد.

در بررسی اینکه چرم یا نبوک، کدامیک بهتر است، باید به این نکته پرداخت که ما می خواهیم این کفش را برای محیط کار یا دیگر مناطق بپوشیم. پس دانستن نکات ویژه هر یک از این دو جنس برای کفش، اهمیت بالایی دارد. باید در نظر داشته باشید که:

  • قرار است کفش مورد نظر را در مدت زمان طولانی بپوشید، پس نیاز به انتخاب بهترین جنس را دارید.
  • می خواهید هنگام کار، راحتی و سلامتی بالایی را برای خود تنظیم کنید؛ پس نیاز همیشگی به مقایسه وجود دارد.
  • قصد دارید کفش خریداری شده را برای محیط های دیگر هم بپوشید؛ پس باید کفش خریداری شده، جنس مناسبی داشته باشد.
  • در فصول مختلف سال کفش ایمنی خود را می پوشید؛ پس این کفش باید از هر نظر بهترین باشد.

با بررسی این نکات برای دانستن اهمیت مقایسه چرم یا نبوک، به این نتیجه می رسیم که باید هریک را بطور کامل بررسی کنیم. در ادامه این کار را با معرفی چرم و استفاده از آن برای تولید کفش آغاز می کنیم.

بررسی هریک از این دو جنس چرم و نبوک به تفصیل

کفش های کار با جنس های مختلف تولید می شوند که دو نوع از مهم ترین و محبوب ترین آنها، چرم و نبوک است. البته این دو جنس را باید به گونه ای انتخاب کنید که بهترین بازدهی را برای شما داشته باشد. پس بیایید نقاط قوت و ضعف هریک را بطور دقیق بررسی کنیم:

1. مشخصات کلی چرم کفش کار

استفاده از چرم برای کفش، از سالها پیش رواج داشته است. انسان مبتکر از پوست حیوانات اهلی و وحشی برای این منظور استفاده می کند. در ابتدا، از گوزن های وحشی که پوست مقاومی دارند، برای تولید چرم استفاده می شد. به این صورت که ابتدا پوست حیوان کشته شده را بطور کامل از آن جدا می کردند و سپس به مراحل خشک کردن و صیقل دادن می رسید.

برای ساخت کفش چرمی، از قسمت درونی پوست حیوانات استفاده می شود تا مقاومت و زیبایی خاصی داشته باشد. قسمت درونی پوست حیوانات بدلیل تماس مستقیم با محیط درونی بدن، حالت چرب مانند و آبگریز دارد؛ به همین دلیل کفش چرمی یکی از بهترین انتخاب ها برای پوشیدن در محیط های آبی و گلی است. این کفش با جنس ویژه خود، مانع از کثیف شدن بیش از حد سطح خود خواهد شد.

البته بعنوان یک عیب، می توان نیاز به مراقبت زیاد این کفش را از موارد بسیار مهم تلقی کرد. باید در نظر داشت که هرچه کفش چرم را بیشتر بپوشید، نیاز به مراقبت آن هم بیشتر خواهد شد. از طرف دیگر اما انعطاف پذیری این کفش هم بسیار بالا است.

2. مشخصات کامل نبوک برای کفش ایمنی

جنس نبوک ابتدا از پوست گوزن گرفته شد. قسمت خارجی این نوع پوست حیوان، پس از کنده شدن، خشک شدن و صیقل دادن، برای دوخت کفش استفاده می شد. با توجه به این نکته، روی کفش ایمنی نبوک، شما پرز هایی از مو یا پشم خود حیوان را هم خواهید دید.

نکته جالب درباره این کفش ایمنی است که کفش نبوک به خوبی تمیز نمی شود! کفش با این جنس را نمی توان برای محیط های آبی و گلی پوشید. اما مقاومت این کفش برای استفاده های طولانی مدت بسیار بالا است. در مقایسه اینکه چرم یا نبوک، کدامیک مقاومت بیشتری دارند، نظرات مختلفی داده می شود؛ پس به این نتیجه می رسیم که هر دو نوع کفش مقاومت نسبی خوبی دارند.

کفش نبوک برای کار قیمت بسیار بالایی دارد؛ زیرا پروسه تولید آن زمانبر تر و سخت تر از دیگر انواع کفش است. به همین خاطر است که شاید ذهن شما بیشتر به سمت چرم برای انتخاب برود. البته باید گفت که این قیمت بالاتر به منزله کیفیت بهتر است، اما چرمی که هم قیمت نبوک باشد، کیفیت به مراتب بالاتری خواهد داشت.

هنگامی که کفش نبوک دوخته می شود، از تکه های یکپارچه یا مختلف پوست حیوانات استفاده می شود. هرچه پارچه تکه های بیشتر و دوخت بیشتری داشته باشد، مقاومت آن در برابر فشار های مختلف کمتر خواهد شد. این نکته دقیقا برای چرم هم صادق است. اما بطور کلی، نبوک یکپارچه تر از چرم دوخته می شود؛ زیرا قسمت بیرونی پوست حیوانات مقاومت بیشتری نسبت به بخش درونی دارد و نیاز به ظرافت در آن کمتر خواهد بود. پس نتیجه می گیریم که کفش چرم نسبت به کفش نبوک، ظرافت بیشتری در هنگام تولید دارد.

جمع بندی

در این مقاله از مقالات بازار کفش ایمنی، به بررسی یک مقایسه بسیار جالب بین دو نوع جنس کفش کار پرداختیم. گفتیم که گوی انتخاب میان چرم یا نبوک، هریک چه مزایا و معایبی دارند و به چه نحوی می توان بهترین نوع کفش متناسب با نیاز خود را انتخاب کرد.

در مجموع، هم کفش چرم و هم کفش نبوک، دارای کیفیت بالایی هستند و استفاده از هر یک از آنها می تواند سلامت پاهای شما را تضمین کند. به همین دلیل نمی توان گفت یکی از بین دو گزینه چرم یا نبوک بد است. پس انتخاب با شما است؛ می توانید وارد فروشگاه ما شوید و هر نوع جنس کفشی که دوست دارید را انتخاب کنید. اگر نیاز به مشاوره دارید هم می توانید با بخش مشاوره رایگان ما در ارتباط باشید.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.