تولید کفش ایمنی

اشتراک گذاری این نوشته

مواد مورد استفاده در ساخت کفش ایمنی کدام اند؟

همانطور که می دانیم کفش های ایمنی تقریبا در همه کار ها مورد استفاده قرار می گیرند. این کفش ها بیشتر در کار های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند که در هر کاری بر اساس شرایط، مکان کار و میزان ایمنی کار، نحوه ساخت کفش ایمنی تغییر می کند. علاوه بر تغییر نحوه ساخت، مواد اولیه هم بنا به دلایل گفته شده تغییر می کند. ممکن است برای هر کدام از ما سوالی مشابه پیش بیاید که عمده تولید کنندگان کفش چه کشور هایی هستند؟ از عمده تولید کنندگان که بازار کفش ایمنی را در دست دارند می توان به کشور های چین، اسپانیا، ویتنام و ایتالیا اشاره کرد.

چند نوع خاص کفش های ایمنی

مانند هر مسئله دیگری، کفش های ایمنی هم به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها برای شغل های متفاوتی ساخته شده اند.

  • کفش های مختص به ریختگری

در ساخت کفش های ایمنی که مخصوص به ریختگری هستند، نباید از بند های محکم استفاده شود. به دلیل این که طراحی و ساخت آن ها باید به طوری باشد که در هنگام وقوع خطر احتمالی و مواقع اضطراری، مصرف کننده بتواند آن را به سرعت از پا خارج کرده و از آسیب های احتمالی جلوگیری کند.

  • کفش های ایمنی رسانا

در ساخت کفش های ایمنی که رسانا هستند، از بدنه ای فلزی برا تخلیه الکتریسیته ساکن و برای کم کردن خطر احتمالی جرقه های اصطکاکی در مکان هایی که احتمال پدید آمدن آتش وجود دارد، استفاده می شود.

چه موادی در تولید کفش ایمنی استفاده می شوند؟

در فرایند ساخت کفش ایمنی از مواد زیادی استفاده می شود که هر کدام از آنها مربوط به ساخت کفش کار مخصوص برا شغل های مختلف است.

1. چرم طبیعی

مراحل تولید چرم طبیعی به این شکل است که پوست فاسدشدنی جانورانی مثل گاو و گوساله را با دستگاه های به خصوصی رنگ می کنند. پس از پشت سر گذاشتن این مراحل، چرم آماده استفاده است. در چندین سال گذشته، چرم محبوب ترین پارچه برای ساخت کفش های ایمنی محسوب شده است.

کفش های کاری که با چرم ساخته می شوند، باعث می شوند شما در هنگام راه رفتن راحت تر قدم بردارید. همچنین به علت طبیعی بودن مواد به کار رفته در ساخت کفش های کار، پای شما به راحتی نفس می کشد که همین مورد باعث می شود تا پای شما خشک نشود.

2. پلاستیک

چند مورد از مهمترین مزایای پلاستیک، ضخامت بالا و مقاومت عالی در برابر آب است. کفش ایمنی که از جنس پلاستیک ساخته می شود، بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که با آب سر و کار دارند. به علت عرق کردن پا، بیشتر در ساخت چکمه های ایمنی از پلاستیک استفاده می شود و در ساخت کفش ایمنی از پلاستیک کمتر استفاده می شود.

3. فولاد

فولاد در ساخت کفش ایمنی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از فولاد در کفش های کار، دلایل زیادی وجود دارد. انگشتان پا از ظرافت بالایی برخورد دار هستند؛ پس احتمال به خطر افتادن آن ها زیاد است. بنابراین پنجه های کفش ایمنی از فولاد ساخته می شود تا در برابر سقوط اشیا از پا مراقبت کند. این جنس مقاوم می تواند در طولانی مدت باعث افزایش سلامت پا و تضمین کیفیت کفش ایمنی شما شود.

4. چرم مصنوعی

همه می دانیم که برخی کفش ها، از جنس چرم طبیعی نیستند. برخی از شرکت ها از چرم مصنوعی استفاده می کنند؛ به علت این که کار با چرم مصنوعی به صرفه تر و ارزان تر است. برای ساخت این چرم از ماده های وینیل و یورتان استفاده می شود. این نوع کفش ها هم به نوعی مشکلاتی دارند که میتوان به عرق کردن سریع پا در این کفش های کار به دلیل طبیعی نبودن چرم اشاره کرد. همچنین به دلیل خشکی جنس چرم مصنوعی، حالت پا را به خود نمی گیرند.

نتیجه گیری

همه ما پا را با عنوان قلب دوم می شناسیم. حالا که پا قلب دوم ما و یکی از مهم ترین اعضای بدن است، باید از اهمیت بالایی هم برخوردار باشد. سوال اینجا است که چرا از کفش های بازار کفش ایمنی استفاده نکنیم. شرکت هایی که در ساخت کفش ایمنی همه جوانب را رعایت کرده و به خوبی کفش های کار را ساخته اند، در این بازار عرضه می شوند. اگر به سلامت قلب دوم خود اهمیت می دهید، کارشناسان وبسایت ما در خدمت شما هستند.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.