راهنمای کامل خرید کفش ایمنی

راهنمای کامل خرید کفش ایمنی

اشتراک گذاری این نوشته

استفاده از کفشهای ایمنی برای تمامی افراد جهت اطمینان از ایمنی و محافظت از پا ضروری است. کفشهای ایمنی در طیف وسیعی از سبکها و مدلهای مختلف ساخته میشوند که باعث میشود برای بسیاری از محیطهای کاری مختلف مناسب باشند. هر فردی که با مواد شیمیایی، اقلام خطرناک و یا ماشین آلات سنگین کار میکند باید کفش ایمنی مربوطه را برای جلوگیری از وقوع هرگونه خطر احتمالی بپوشد. از این رو در هنگام انتخاب و خرید کفش ایمنی اولین هدف باید همیشه ایمنی باشد به این دلیل که پوشیدن کفش ایمنی مناسب از پاهای شما در برابر هرگونه خطر احتمالی محافظت کرده و ایمنی کامل شما را در محل کارتان تضمین میکند.

 آگاهی از خصوصیات و ویژگی یک کفش ایمنی خوب و برخورداری از یک راهنمای کامل خرید کفش ایمنی مناسب برای انتخاب و خرید آن احساس رضایت و اطمینان خاطر بیشتری به فرد میدهد؛ بنابراین در این مقاله قصد داریم مطالبی در رابطه با ویژگیها و انواع کفش ایمنی در اختیارتان قرار دهیم امیدواریم مطالب ارائه شده راهنمای شما برای انتخاب و خرید کفش ایمنی مناسب مطابق با نیازهایتان باشد.

مشخصات فنی و ویژگیهای کفش ایمنی استاندارد

کفش ایمنی ظاهری همانند کفش معمولی دارد اما نسبت به آن بسیار مقاوم و محکم بوده و از چند لایه ساخته میشود. کفشهای ایمنی با توجه به نوع، مشخصات خاص و ساختارهای ویژه ای که دارند ازجمله رویه ای از جنس چرم، زیره ای از جنس پلی یورتان و سرپنجه ای از جنس فایبرگلاس یا فولاد میتوانند از پاها به ویژه انگشتان پا که بیشتر در معرض خطر هستند در برابر هرگونه خطرات احتمالی محافظت کنند و آسیبهای وارده را تا حدودی کاهش میدهند.

به طور کلی کفش ایمنی مناسب باید دارای ویژگیهای زیر باشد:

  • محافظت از پاها در برابر سقوط اجسام
  • مقاوم در برابر سوراخ شدن
  • جلوگیری از سوختگی
  • جذب انرژی
  • آنتی استاتیک
  • مقاوم در برابر روغن و سوخت
  • ضد الکتریسیته ساکن
  • جلوگیری از لغزش و افتادن
  • عایق در برابر گرما و سرما

انواع کفش ایمنی

کفش ایمنی باید مطابق استاندارد بین المللی و متناسب با شغل، حرفه و نیاز افراد طراحی و ساخته شود تا علاوه بر کاهش آسیبهای ناشی از خطرات احتمالی بتواند راحتی، پشتیبانی و ایمنی را فراهم بکند. شناخت کفشهای ایمنی که استاندارهای متناسب با کار و حرفه شما را دارند باعث میشود که بتوانید کفش مناسب و بهتری را انتخاب و خریداری کنید.

کفشهای ایمنی در مدلها و انواع مختلفی با توجه به شرایط و محیط کاری ساخته شده اند که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کفش ایمنی پنجه فولادی: این نوع از کفشها دارای یک کلاهک فلزی برای محافظت از انگشتان پا در برابر ضربات ناشی از سقوط اجسام هستند. این کفشها که یکی از رایجترین و محبوب ترین انتخابها در میان کفشهای ایمنی میباشند برای استفاده در کارخانه های تولیدی، انبارها و دیگر مکانهایی که با ماشین آلات سنگین کار میکنند، مناسب هستند.
  • کفش ایمنی پنجه کامپوزیت: این نوع از کفشهای کار از ترکیبی از مواد بادوام و غیر فلزی مانند فیبر کربن و پلاستیک ساخته شده اند و در مقایسه با کفشهای پنجه فولادی سبک تر، قابل تنفس تر و برای استفاده طولانی مدت مناسب میباشند اما نسبت به این کفشها به طور معمول گرانتر هستند و در برابر ضربه مقاوم نیستند.
  • کفش عایق برق: این نوع از کفشها دارای زیره ها و پاشنه های مقاوم در برابر خطرات و شوک الکتریکی هستند و در برابر ولتاژ 60 هرتز از خود مقاومت نشان میدهند. کفش ایمنی عایق برق، برای کسانی که با مدار، برق و ماشین های با ولتاژ بالا سرو کار دارند مناسب میباشد.
  • کفش کار نسوز: این نوع کفشها در برابر حرارت، گرما و مواد مذاب، مقاومت بالایی دارند و از پاها در برابر سوختگی محافظت میکنند. از این کفش ها در آتش نشانی ها، کارخانه‌ های ذوب آهن و فولاد استفاده میشود.
  • کفش ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت: این نوع از کفشها نیز برای خشک نگه داشت پاها در شرایط مرطوب طراحی و تولید شده اند و در دو نوع ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت عرضه میشوند. کفشهای ضد آب دارای پوشش غشایی خاصی هستند که مانع از ورود آب به پاها شده و پاها را کاملاً خشک نگه میدارند. این کفشها برای محیط هایی با شرایط آب و هوایی سخت و مرطوب و جاهایی که آب به طور مکرر وجود دارد استفاده میشود.

خرید کفش کار مناسب

کفشهای ایمنی در حفظ و نگهداری از پاها اهمیت زیادی دارند قبل از انتخاب و خرید کفش ایمنی همیشه استاندارها و الزامات ایمنی و همچنین خطراتی که در محل کارتان وجود دارد را ارزیابی و مشخص کنید این کار این امکان را به شما میدهد که مناسب ترین کفش ایمنی را برای محیط کاری خود انتخاب کنید.

پیدا کردن کفش کار مناسب بسیار دشوار است و قیمت کفش ایمنی نیز نسبت به کفش های معمولی بالاتر بوده و بسته به کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در آن متنوع هست. از این رو باید در انتخاب و خرید آنها دقت کافی داشته باشی تا کفش ایمنی مناسب و مطمئن را خریداری کنید. امروزه شرکتهای معتبر بسیاری مسئولیت تهیه کفشهای کار درجه یک، خوب و با کیفیت و قیمت مناسب را بر عهده گرفته اند. یکی از این شرکت ها، بازار کفش ایمنی است. این شرکت دارای طیف گسترده ای از کفشهای ایمنی، پوتین ایمنی و کفش کار از برندهای پیشرو مانند کفش پای آرا، پاتن، پای افزار، ساتر و سایر برندهای معروف می باشد که همگی مطابق با استاندارهای بین المللی برای محافظت در برابر خطرات طراحی شده اند تا پاسخگوی نیازهای شما در محیطهای کاری مختلف باشند.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.