حفظ سلامت پا با کفش ایمنی

حفظ سلامت پا

اشتراک گذاری این نوشته

برای حفظ سلامت پا ها در برابر سوانح خطرناکی که اتفاق می افتد، از کفش های مختلف و وسایل های زیاد دیگری استفاده می شود. اکثر مردم به سلامت پا هایشان اهمیت چندانی نمی دهند در صورتی که کارشناسان حوزه سلامت، عقیده دیگری دارند. این عقاید و نظرات و تجربیات نشان می دهند که پا بعنوان قلب دوم انسان باید همیشه در معرض مراقبت باشد. حال بازار کفش ایمنی به شما این تضمین را می دهد که می توانید با خرید کفش کار، برای سلامت پاهای خود ضمانتی بی چون و چرا اختصاص دهید.

عوارض محافظت نکردن از پا ها

به عقیده کارشناسان حوزه سلامت محافظت از پا، مانند محافظت از قلب است. به همین علت پا را قلب دوم نام گذاری کرده اند. پا بر اساس نقش مهمی که در آناتومی بدن ما دارد، باید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. برای راه رفتن و تحرک لازم است که حفاظت از پاهای خود را فراموش نکنیم.

با پاهای سالم می توانیم فعالیت های طولانی مدت انجام دهیم که باعث شادابی، نشاط، سلامت قلب و سلامت ریه می شود. پاهایی که دچار جراحت شده باشد، هیچ چیزی به غیر از درد، لنگیدن، فشارهای زیاد برای مفاصل زانو، ستون فقرات و لگن را به دنبال ندارد. در نتیجه فعالیت های روزانه کاهش پیدا کرده و همین مورد باعث افزایش وزن شما میشود.

از طرف دیگر، همین مشکل باعث می شود تا شما در آینده ای نه چندان دور، نتوانید به درستی به کار مشغول شوید. همین امر در ادامه باعث می شود تا شما بازدهی مناسب را برای کار کردن از دست دهید. اگر سلامت پا اولویت بزرگی برای شما نباشد، ممکن است رفته رفته این مشکل بزرگ تر و بزرگ تر هم شود.

کفش ایمنی چگونه از پا ها محافظت میکند؟

شکل ظاهری پاها نقش بسیار مهمی در مراقبت از پا دارد؛ به همین علت برخی ناهنجاری های پا به مانند غیرطبیعی بودن قوس کف پا باعث می شود فشارهایی که برابر نیستند، به برخی از قسمت های پا وارد شوند. این فشارها می تواند باعث بروز اختلال در راه رفتن و ساییدگی غیر طبیعی در کفش شود. اما با پوشیدن کفش های ایمنی مناسب می توانیم از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم.

  • کفش ایمنی مناسب باعث اصلاح قوس های غیر طبیعی و کنترل فشار های غیر قرینه روی پا می شود و از درد و زخم جلوگیری می کند. کفش های ایمنی دارای سر پنجه های قوی هستند که در برابر ضربات احتمالی و گرما بسیار مقاوم است.
  • برخی از کفش های ایمنی با کفی های فلزی که دارند، از پا در برابر بریدگی های احتمالی کفی کفش و سوراخ شدن آن حفاظت می کنند. برخی از کفش های ایمنی به گونه ای طراحی شده اند که رسانای جریان برق نیستند؛ پس می توانند کارگران از خطر برق گرفتگی در امان نگه دارد.
  • یک مدل دیگر از کفش ایمنی وجود دارد که در طراحی آنها از بند های محکم استفاده نمی شود. به این خاطر که در زمان وقوع خطرات احتمالی کارگران بتوانند به سرعت پا را از آن خارج کرده و سلامت پای خود را حفظ کند.
  • برخی دیگر از کفش های ایمنی هستند که برای کار بر روی دکل ها استفاده می شوند. این نوع کفش ها ضد حریق هستند و در برابر آتش مقاومت بالایی دارند. برای ساخت این نوع کفش ها از چرم طبیعی که به مواد ضد اشتعال آغشته هستند، استفاده می شود. این کفش ها هم مانند بقیه کفش ها دارای سر پنجه های فولادی هستند و در کفی آن ها از صفحه فولادی استفاده میشود.
  • برخی از کفش های ایمنی هستند که برای کارهایی همچون برق کاری استفاده می شود. در واقع این کفش ها طرحی ترکیبی از کفش های ضد حریق و کفش هایی که نارسانای برق هستند. این کفش کار براحتی می تواند از کارگران در برابر آتش سوزی و برق گرفتگی حفاظت کند.

جمع بندی

کفش های ایمنی در واقع وظیفه دارند که از پا های ما در برابر خطرات احتمالی مانند سقوط اشیا و آتش سوزی و خطر احتمالی برق گرفتگی محافظت کنند تا کمترین آسیب به پا ها وارد شود. هدف اصلی تولید کفش ایمنی و کار، این است که هیچ آسیبی به پا ها وارد نشود. اگر حفاظت از قلب دوم خود از اهمیت بالایی برخوردار است، سلامت پا و فعالیتهای روزمره خود را دوست دارید، یکی از معتبرترین فروشگاه های ایران، یعنی بازار کفش ایمنی، در کنار شما است.

شما می توانید سلامت پای خود را حفظ کنید و هر طرح و مدلی که دوست داشتید، را انتخاب کنید. تنوع بالای محصولات در این بازار کفش های کار باعث شده است تا شما برای حفاظت از پاهای خود، بهترین و مناسب ترین مدل را برگزینید.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.