کفش ایمنی ورزشی رنگارنگ و راحت

کفش ورزشی

اشتراک گذاری این نوشته

اهمیت کفش:

کفش از مهم‌ترین پوشش‌های انسان‌ها می‌باشد و سرمایه مهمی است  که علاوه بر این که در زیبایی تاثیر دارد برای سلامت جسم و روح انسان ها نیز مفید می باشد و به اعتقاد برخی ها با استفاده از کفش‌ ایمنی مناسب ، می‌توان میزان اهمیتی  که یک شخص برای خود  قائل می باشد را تشخیص داد .
در ورزش و رشته‌های ورزشی نیز کفش از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار می باشد و در هر ورزشی باید از نوع کفش که مختص آن ورزش می باشد استفاده کرد.

اهمیت کفش ورزشی:

در هر فعالیت و ورزشی که انسان انجام می دهد نیروهایی به پا وارد می شود که کفش باید بتواند آن ها را مهار کند در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری به پا و سایر اعضای بدن می‌شود بنابراین یک کفش ورزشی مناسب  قادر است فشار وارد شده بر زانو و لگن را در حین ورزش تعادل بخشد.

کفش های ایمنی ورزشی و راحت:

نوع پا ها در افراد مختلف متفاوت می باشد درنتیجه با توجه به ورزش مورد نیاز و پای افراد باید از کفش های مخصوص استفاده نمود. مثلا  برخی از افراد پا هایی دارند که قوس کف پای آنها زیاد می باشند و امکان پیچیدگی و در رفتگی در پاهای این افراد به داخل وجود دارد از این رو این افراد باید از کفش هایی با برآمدگی در کف و انعطاف پذیری زیاد استفاده کنند. کفش های ورزشی مناسب  باید بتوانند از پاها حفاظت کنند و بین پا و زمین تاثیر متقابل ایجاد کننده و ضربه وارد شده را بگیرند و استحکام لازم را ایجاد کنند. در عین حال کفش ایمنی ورزشی علاوه بر این که رنگ بندی های متفاوت مطابق با سلایق افراد باید داشته باشد باید با دوام نیز باشد و از لایه های متفاوتی تشکیل شود ،  کفش های ایمنی ورزشی می‌توانند ضربه ها را جذب کنند و طریقه ساخت آن ها به گونه ای است که  انرژی را باز می گرداند و در این صورت ورزشکار به اکسیژن کمتری  نیاز پیدا می کنند. کفش ایمنی ورزشی از سه لایه تشکیل می شود  که شامل لایه های داخلی ، میانی و خارجی می باشد.

کفش ورزشی


لایه داخلی کفش ایمنی ورزشی از مواد پلیمری قابل انعطاف قالب ریزی شده تشکیل می شود که در راحتی و جفت و جور شدن با پا و سرعت جذب نیرو های وارد شده مفید هستند.
لایه میانی کفش ایمنی ورزشی ما بین لایه خارجی و داخلی قرار می‌گیرد و از پلیمری از اتیلن که استحکام و سختی مناسبی دارد تا بتواند تعادل لازم برای نگهداری از کمر را فراهم نماید ساخته می شود.
لایه خارجی کفش ایمنی ورزشی که از مهم ترین قسمت ها در کفش های ایمنی می باشد و بین کف و سطح تماس با زمین قرار می گیرد.
یک کفش ایمنی ورزشی خوب باید بتواند سلامت پای ورزشکار را تامین کند و به کیفیت عملکرد ورزشکار ، بهبود بخشد.

چگونه یک کفش ایمنی ورزشی خوب و راحت را تشخیص دهیم ؟

در انتخاب کفش ایمنی مناسب ، باید دقت شود که پا ها در حین فعالیت ورم  می کنند بنابراین یا بعد از ظهر ها و یا بعد از فعالیت باید کفش ایمنی را تهیه نماییم و همچنین جورابی که حین فعالیت باید به پا داشته باشید را در تهیه کفش باید به پا کرد.  بعد از بستن بندهای کفش باید مطمئن بود که پنجه های پا به آسانی حرکت نمی‌کند و پاشنه پا ها نمی‌ لغزد. برای امتحان کفش ایمنی باید بند های آن بسته شود و فعالیت ورزشی را آغاز نمود و در قسمت جلوی کفش و در ناحیه پنجه فضای  کافی برای حرکت وجود داشته باشد. باید کفش های ایمنی ورزشی محافظ مچ پا داشته باشند تا از مچ پا محافظت نمایند.
کف داخلی کفش های ورزشی ایمنی باید نرم و دارای قوس مناسب برای پا باشد و محافظ پاشنه برای حفاظت از پاشنه باشد .

شاید شما هم برای خرید در کفش ارک ، کفش ساتر ، کفش پیمان ، کفش الوند و کفش ایمنی زنانه تردید داشته باشید که با تماس گرفتن با ما میتوانید این موضوع را حل کنید.

جهت خرید کفش ایمنی ایمن پا افزار از طریق فروشگاه آنلاین بازار کفش ایمنی اقدام فرمایید.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.