ساختار و کاربرد کفش ضد اسید در صنعت

کفش ایمنی ضد اسید

اشتراک گذاری این نوشته

مقدمه

بی شک یکی از پر ریسک ترین و پر خطر ترین محیط های کار مربوط به مشاغلی است که با مواد اسیدی مختلفی سر و کار دارند. وجود مواد اسیدی می تواند هر لحظه به بدن افراد مشغول در آن محل آسیب بزند و در این شرایط وظیفه مدیران می باشد که بهترین لوازم وتجهیزات ایمنی را برای کارگران خود انتخاب کنند.

علاوه بر خطر و احتمال برخورد مواد اسیدی با پای کارگران، در این محیط احتمال لیز خوردگی و خورندگی پوست نیز وجود دارد، در نتیجه باید از کفشی استفاده کرد که در آن از تکنولوژی ضد لغزش و بهداشتی و نفوظ ناپذیری مواد ضد اسیدی استفاده شده باشد.

حرارت موجود در اثر وجود مواد اسیدب در محل خطر دیگری است که در محیط هایی با مواد اسیدی وجود دارد، در نتیجه باید کفش به گونه ای طراحی و ساخته شده باشد که در گرما و حرارت بسیار بالا نیز به خوبی عمل کند.

توجه به این خطرات می تواند به مدیران کمک کند تا کفش ایمنی مناسب ضد اسید را برای کارگران خود برای کار در محیط اسیدی را بخرند.

کاربرد کفش ضد اسید در صنعت

یکی از این دسته کفش ها که برای خطرناک ترین محیط کار، یعنی محیط های اسیدی طراحی شده در برند کفش ایمنی ایمن پای افزار است که مطابق با استاندارد های ملی تولید کرده و روانه بازار می کند. طراحان و تولید کنندگان کفش مناسب ضد اسید با بررسی تمامی خطرات احتمالی در محیط ها با انواع مدل های اسید اقدام به خلق محصولی کرده اند که خیال کارگران و مدیران را در رابطه با خطرات موجود در این مشاغل راحت کند. در طراحی زیره این کفش ها از پلی اورتان PVC مقاومت استفاده می شود تا در هنگام برخورد کفش با مواد اسیدی از نفوذ این مواد به داخل کفش و برخورد آن ها با پا جلوگیری شود. همچنین رویه کفش های ایمنی از مواد نفتی همچون رابر یا همان لاستیک یا مواد پلی اورتانی برای مقاومت بهتر در مقابل اسید جهت محافظت از رویه پا استفاده می شود

کفش مناسب ضد اسید تمامی استانداردهای لازم را برای فعالیت در محیط های اسیدی دارد. رویه و زیره این کفش ها به صورت ترکیبی و ضد اسید تولید شده است و مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما و حرارت دارد. کفش های ضد اسید علاوه بر مقاومت در برابر حرارت، باید در برابر سرما نیز به خوبی عمل کنند و از پا افراد در هنگام هر وضعیت جوی و آب و هوایی مراقبت و محافظت کند. مزیت دیگر کفش مناسب ضد اسید انعطاف پذیری بسیار بالا این محصولات است که باعث می شود تا کارگران بتوانند به راحتی با آن قدم زده و به فعالیت های خود بپردازند. کفی ضد لغزش این کفش ها به کارگران کمک می کند تا در هنگام کار از بروز مشکلات و خطراتی چون لیز خوردگی جلوگیری کنند.

کفش های ضد اسید به دلیل ماهیت ایمنی خود باید از پا در برابر فشار و ضربه نیز مراقبت کنند، به همین منظور در این کفش ها از پنجه های بسیار قوی استفاده شده است تا در هنگام افتادن اشیا سنگین روی پا، از نوک انگشتان پا محافظت کند.

کارخانجات ساخت باتری را از محیط های اسیدی که میتوان نام برد .کفش ضد اسید برای صنایع باطری سازی باید ضد لغزش باشد تا از سر خوردن افراد در اسید ها جلوگیری شود. کارگران باید با پوشیدن این کفش ها اطمینان خاطر داشته باشند که در هیچ محیطی دچار لغزش نخواهند شد. انعطاف پذیری بالا نیز ویژگی دیگری است که در طراحی کفش ضد اسید برای صنایع باطری سازی مورد توجه قرار می گیرد.

کفش های ضد اسید باید مقاومت بسیار خوبی در برابر گرما داشته باشند و نباید در هنگام افزایش دما و حرارت تغییر شکل داده یا فرسوده شوند.

وجود سر پنجه های فلزی و سر پنجه کامپوزیت بسیار قوی نیز امکان دیگری است که باید در کفش های ضد اسید مناسب صنایع باطری سازی وجود داشته باشد تا در هنگام برخورد هر جسم سنگین و یا نوک تیز به انگشتان پا، این سر پنجه ها به عنوان ضربه گیر و محافظ عمل کنند تا مواد اسیدی به انگشتانمان نفوذ نکند.

بازار کفش ایمنی با ارائه انواع کفش های ایمنی با خاصیت ضد اسیدی در ایران و منطقه شروع به فروش بهترین کفش های ایمنی با بالاترن کیفیت و مناسب ترین قیمت اقدام کرده است

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.