راهنمای خرید کفش ایمنی

اشتراک گذاری این نوشته

پا ها از مهمترین عضو های بدن می باشند و حفظ و سلامت آن ها بسیار مهم می باشد زیرا اکثر فعالیت هایی که انجام می دهیم به پا ها مربوط می شوند و می توان با انتخاب کفش مناسب تا حدود بسیار زیادی از آن ها مراقبت نمود. کفش ایمنی اهمیت های بسیار زیادی در مقابل محافظت از پا ها دارند و حفظ و نگهداری پا از طریق کفش ایمنی استاندارد و مطمئن که توسط کار فرمایان در شغل های حساس تهیه می شود و یا خود افراد ، بسیار اهمیت دارد، از این رو لازم است که در تهیه آن ها نکاتی رعایت شود تا کفش ایمنی مناسب و مطمئن خریداری گردد زیرا برخی افراد سود جو کفش های نا ایمن را که در ظاهر شبیه کفش های ایمنی هستند ولی از جنس های تقلبی و نا مطمئن تهیه می شوند را با قیمت های گران به جای کفش ایمنی معرفی کرده و به فروش می رسانند، بنابراین بهتر است افرادی که به خصوصیات کفش ایمنی آگاهند برای تهیه آن ها اقدام نمایند یا اینکه از افراد و جا های مطمئن خریداری کنند.همکاران ما در بخش فروش بازار کفش ایمنی برای افرادی که قصد خرید کفش ایمنی برای پروژه های خود هستند می توانند با مشاوره های خود راهنمای خرید کفش ایمنی مفیدی باشند.

با این حال مواردی را برای اینکه بتوان کفش مناسبی از بازار کفش ایمنی تهیه کرد در زیر ذکر می کنیم.

برای اینکه بتوانیم کفش مناسب خرید کنیم باید دقت کنیم که انگشتان پا در اثر تنگی کفش و اندازه نبودن دچار تغییر حالت نشوند و یا تحت فشار قرار نگیرند.

برای تهیه کفش مناسب، بهتر است از بازار کفش ایمنی خرید کنیم و در موقع خرید شرایط را در نظر بگیریم. این که هدف، خرید چه نوع کفشی می باشد و قرار است در چه مکان هایی پوشیده شود، بسیار مهم می باشد و حتما باید کفش متناسب با شرایط را خریداری کرد.

اگر قرار است کفش برای شغل های ایمنی به کار برده شود باید از کفش ایمنی استفاده شود و برای پوشیدن در مهمانی ها از کفش های مجلسی و برای مدرسه و دانشگاه باید کفش راحتی استفاده و خریداری شود و اگر هم خریدار بیماری خاصی داشته باشد از قبیل دیابت و کمر درد و … که مربوط به پا می شود باید از کفش های طبی که پزشک معالج پیشنهاد می دهد استفاده کند و افراد باردار نیز کفش هایی که نرم و راحت می باشد و موجب خستگی نمی شود را خریداری کنند. لطفابه تمام موارد زیر که به عنوان راهنمای خرید کفش ایمنی هستند، دقت کنید:

افراد چاق باید کفش هایی را بخرند که راحت و تخت باشند و تحمل سنگینی وزنشان را داشته باشند و از پوشیدن کفش های پاشنه بلند پرهیز نمایند.

بهتر است برای تهیه و خرید کفش مناسب پایان روز مراجعه شود زیرا در این ساعات پاها در بزرگترین حالت خود قرار دارند.

برای خرید کفش مناسب باید جورابی که بسیار نازک یا خیلی ضخیم هستند استفاده نگردد زیرا در تنگی و شل بودن کفش بسیار موثر می باشد.

بنابراین باید قبل از رفتن به مغازه نوع کفش را در نظر گرفت و جورابی که قرار است با کفش مورد نظر ، پوشیده شود را پا کرد و ناخن های پا را کوتاه کرد.

در خرید کفش باید سه شماره از کفشی را که انتخاب شده به پا کرد که یکی شماره پا باشد و دوتای دیگری یک شماره کوچکتر و بزرگتر باشند تا هر سه را پوشید و هر کدام که راحتر بود و پا را اذیت نکرد را خریداری نمود زیرا قالب های کفش ها همیشه به یک اندازه نمی باشند و در کفش های مختلف با هم متفاوت می باشند.

یک کفش مناسب باید به اندازه ی کافی انعطاف پذیر باشد.

برای خرید یک کفش مناسب فقط رنگ یا مدل و زیبایی شرط نمی باشد و راحتی پا اصل مهم در خرید می باشد که باید مد نظر قرار گیرد.

بیشتر افرادی که از راهنمای خرید کفش ایمنی بهره می برند معمولا مناسب ترین کفش را برای خود انتخاب می کنند زیرا در صورت عدم دقت در خرید صدمات جبران ناپذیری به سلامت خود وارد می کنند.

مفهوم علائم اختصاری روی کفش‌ایمنی به عنوان راهنمای خرید کفش ایمنی:

تکنولوژی SRX:

کف هایی که دارای تکنولوژی SRX هستند، مانع از لغزش و سر خوردن شما در محل کار می شوند که به این نوع کفش خا کفش ضد لغزش میگوند

تکنولوژی Slip resistant :

بیشتر برای کسانی استفاده می شود که با مواد نفتی سروکار دارند، از لیز خوردن روی مواد نفتی جلوگیری می کند که اکثرا به کفش های ضد اسید مشهور هستند.

تکنولوژی ergo:

این کفش ها در واقع بسیار راحت هستند و دارای کفه آنتی باکتریال می باشند که از بوی بد پا جلوگیری می کنند.

کفش ایمنیED:

این نوع کفش ها در مقابل جریان الکتریکی نارسانا هستند و برق را به خوبی از خود عبور نمی دهند. پس مناسب کارهای برقی هستند که به کفش های عایق برق مشهور هستند.

کفش ایمنی Cp:

این نوع از کفش ایمنی در برابر جریان الکتریسیته ساکن هم مقاوم است. در واقع به کفش هایی که جریان الکتریکی را از خود عبور نمی دهند به اختصار cp گفته می شود که به کفش های ضد اصطحکاک مشهور هستند.

کفش ایمنی RR:

در واقع این کفش ها بسیار مقاوم هستند، به مقاومت کفش در برابر سوراخ شدن RR گفته می شود.

کفش ایمنی PU:

نوعی کفش ایمنی است که برای ساخت قسمت زیری آن از جنس پلی یورتان استفاده می شود. PU مخفف کلمه پلی یورتان یا زیزه pu مشهور هستند.

انواع کفش‌ایمنی:

کفش عایق برق:

این نوع از کفش ایمنی دارای جنس پلاستیکی سخت هستند که از عبور جریان الکتریسیته جلوگیری می کند. این کفش ها در برابر ولتاژ ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ولت از خود مقاومت نشان می دهند که به کفش ایمنی عایق برق مشهور هستند.

کفش ضد مواد خورنده:

در ساخت این کفش ها از ماده ای به نام بوتیل استفاده می شود. بوتیل از پا در مقابل مواد خورنده محافظت می کند.

کفش پنجه فولادی:

در ساخت این کفش ها برای محافظت از پنجه پا از فلز فولاد استفاده می شود، فولاد از پنجه پای شما در مقابل ضربه و فشار محافظت می کند و به اسم کفش ایمنی پنجه فولادی نامیده می شوند.

کفش کف پایی مخصوص:

این نوع کفش از تمامی قسمت های پا در هنگام راه رفتن و دویدن محافظت می کند.

کفش کفه فلزی:

برای ساخت کفه این کفش ها از فلز فولاد استفاده می شود، فولاد مانع از سوراخ شدن کف کف می شود.

کفش پلاستیکی:

نوعی از کفش ایمنی می باشد که تمامی قسمت های آن از پلاستیک ساخته می شود و از پاهای شما در برابر آسیب دیدگی با مواد شیمیایی محافظت می کند که با نام های چکمه کشاورزی یا چکمه های سیاه و سفید به فروش می رسند.

چکمه کشاورزی سیاه

کفش های نسوز:

این کفش ها مقاومت زیادی در برابر گرما دارند به طوری که حتی در دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد هم از سوختن پای شما جلوگیری می کنند و مانع از ورود گرما به پاهای شما می شوند و کفش ایمنی ریخته گری یا کفش ایمنی نسوز مشهور هستند

کفش ایمنی نسوز

نوع کفش:

با توجه به نوع کار خود کفش ایمنی مناسب کار خود را تهیه کنید. همان طور که در قسمت های قبلی توضیح داده شده کفش ایمنی دارای مدل های مختلفی است که شما می توانید با توجه به نوع کار خود آن را انتخاب کنید.

اندازه کفش:

دقت داشته باشید کفش ایمنی هم مانند سایر کفش ها باید دقیقا سایز پای شما باشد، اندازه کفش را طوری انتخاب کنید که پاهای شما بیشترین میزان راحتی را در آن داشته باشند.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.