حوادثی که در فقدان وسایل حفاظت انفرادی اتفاق می افتد؟

حوادث

اشتراک گذاری این نوشته

در حین انجام کار همواره حوادث ناگهانی و پیش بینی نشده ای اتفاق می افتد و موجب بروز صدمات بدنی مرگبار و غیر مرگبار میگردد. ازجمله این حوادث میتوان به سوختگي، برق گرفتگي، سقوط كردن و لغزيدن، انفجار و آتش سوزي، سقوط اشياء، ريزش و ماندن زيرآوار وغیره اشاره کرد.

رعایت نکردن نکات ایمنی، عدم نظارت جدی بر محیط کار، عدم آموزش صحیح کارگران و نبود وسایل و تجهیزات حفاظت فردی از مهمترین عوامل حوادث ناشی از کار به شمار میروند. طبق گفته کارشناسان بیشتر حوادث در محیط کار به دلیل عدم کنترل مهندسی خطرات و عدم نظارت در محیط کار اتفاق می افتد. در صورتیکه کنترلهای مهندسی و مدیریتی به درستی انجام نگیرند و حفاظت کافی را برای کارگران ایجاد نکنند، در آن صورت کارگران باید از تجهیزات حفاظت فردی مناسب استفاده نمایند.

وسایل حفاظت فردی

وسایل حفاظت فردی، تجهیزاتی هستند که برحسب نیاز و متناسب با ماهیت و شرایط کار برای کاهش حوادث مخاطره آمیز در محیط کاری استفاده میشوند. هدف از وسایل حفاظت فردی افزایش ایمنی محیط کار، به حداقل رساندن حوادث ناشی از کار و حفاظت از کارگران از خطرات احتمالی میباشد.

انواع وسایل و تجهیزات حافظت فردی

استفاده از تجهیزات حفاظت فردی ساده ترین راه برای جلوگیری از آسیبهای جدی در محیط کار به شمار میرود، با توجه به حوادث و عوامل تهدیدکننده در محیط کار و نوع کار، تجهیزات حفاظت فردی در محیط‌ ها و مشاغل کاری مختلف نیز با یکدیگر متفاوت میباشند. به طور کلی انواع وسایل و تجهیزات حفاظت فردی را میتوان به صورت زیر تقسیم بندی کرد.

  • تجهیزات حفاظت فردی سیستم شنوایی
  • تجهیزات حفاظت فردی سر
  • تجهیزات حفاظت فردی دستگاه تنفسی
  • تجهیزات حفاظت فردی پا
  • تجهیزات حفاظت فردی چشم و صورت
  • تجهیزات حفاظت فردی دست، بازو و تنه

ویژگیهای وسایل حفاظت فردی

آگاهی از خصوصیات و ویژگیهای تجهیزات ایمنی و برخورداری از یک راهنمای مناسب برای انتخاب و خرید این تجهیزات بر اساس ماهیت و شرایط کاری، احساس رضایت و اطمینان خاطر بیشتری به فرد میدهد، ویژگیهای که تجهیزات ایمنی باید داشته باشند.

  • حفاظت بهینه و تأمین ایمنی فرد استفاده کننده
  • متناسب با ماهیت کار
  • کاربردی آسان و استفاده راحت
  • دارای قیمت، کیفیت و ظاهری مناسب
  • مطابق با استاندارد HSE
  • دارای تاریخ انقضا و شرایط استفاده و نگهداری
  • قابل استفاده برای عموم
  • چند منظوره
  • عامل خطر نبودن خود وسایل ایمنی

تجهیزات ایمنی حفاظت از پا

کفش ایمنی یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی فردی است که نقش اساس در ایمنی استفاده کنندگان و به حداقل رساندن آسیبهای ناشی از حوادث کاری ازجمله برق گرفتگی، سوختگی، ریختن مواد مذاب، سقوط اشیای سنگین و وسایل تیز و برنده دارد.

استفاده از کفشهای ایمنی برای تمامی افراد جهت اطمینان از ایمنی و محافظت از پا ضروری است. کفش ایمنی در طیف وسیعی از سبکها و مدلهای مختلف ساخته میشوند که باعث میشود برای بسیاری از محیطهای کاری مختلف مناسب باشند. هر فردی که با مواد شیمیایی، اقلام خطرناک و یا ماشین آلات سنگین کار میکند باید کفش ایمنی مربوطه را برای جلوگیری از وقوع هرگونه خطر احتمالی بپوشد. کفشهای ایمنی در مدلها و انواع مختلفی با توجه به شرایط و محیط کاری ساخته شده اند که میتوان به کفش ایمنی مهندسی، کفش ایمنی عایق برق، کفش ایمنی مهندسی، پرسنلی، نسوز و غیره اشاره کرد.

قیمت و خرید کفش ایمنی مناسب

کفشهای ایمنی در حفظ و نگهداری از پاها اهمیت زیادی دارند قبل از انتخاب و خرید کفش ایمنی همیشه استاندارد ها و الزامات ایمنی و همچنین خطراتی که در محل کارتان وجود دارد را ارزیابی و مشخص کنید این کار این امکان را به شما میدهد که مناسبترین کفش ایمنی را برای محیط کاری خود انتخاب کنید.

بازار کفش ایمنی ارائه دهنده انواع کفشهای ایمنی در طرحها و رنگهای متنوع و مطابق با نیاز مشتریان میباشد؛ و در زمینه فروش کفشهای ایمنی، پوتین ایمنی و کفش کار کلیه مجوزهای لازم برای فعالیت خود را دریافت نموده است. محصولات ارائه شده توسط بازار کفش ایمنی دارای قیمتی مناسب و کیفیتی بینظیر میباشند و از معروفترین و معتبرترین برندهای تولید کننده کفش ایمنی ازجمله برند پای آرا، پاتن، پای افزار، ساتر و سایر برند های معروف تولید و ارائه شده اند. محصولات بازار کفش ایمنی همگی مطابق با استاندارد های بین المللی برای محافظت در برابر خطرات طراحی شده اند تا پاسخگوی نیازهای مشتریان و استفاده کنندگان در محیطهای کاری مختلف باشند.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.