اصول کلی مراقبت از کفش کار برای افزایش عمر مفید کفش!

اشتراک گذاری این نوشته

مراقبت از کفش کار یکی از مهم ترین راه ها برای افزایش طول عمر کفش کار است. با توجه به اینکه کفش های کار در محیط های مختلفی مثل گل و لای و اعماق زمین استفاده می شوند، نیاز به مراقبت و تمیز کردن آنها یک امر ضروری است. این خود باعث افزایش طول عمر و کارایی کفش های ما می شود. اما هر چیزی اصول خاص خود را دارد و ما می خواهیم در این مقاله از مطالب بازار کفش ایمنی، نکات و مراحل مراقبت و تمیز کردن کفش کار و کفش ایمنی را به شما توضیح دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چرا نیاز به مراقبت از کفش کار داریم؟

بررسی های مختلف نشان داده اند که کفش های کار در هر محیطی که وارد شوند، آلوده خواهند شد. چه بخواهید شما یک کفش بیمارستانی را در نظر بگیرید و چه کفشی که یک معدن کار از آن استفاده می کند. به هر حال کفش شما به صورت روزانه در معرض آلودگی شدید قرار دارد. پس بهتر است فکری به حال آن بکنید!

همه ما می دانیم که تمیز کردن روزانه وسایل، بسیار ساده تر از تمیز کردن ماهانه ی آنها با سختی های فراوان است! فرض کنید یک تکه گل روی کفش شما چسبیده باشد. اگر همان لحظه آن را پاک کنید، دیگر نگران خشک شدن آن و افزایش آلودگی روی کفش نخواهید بود.

اما فرض کنید این تکه گل خشک شود؛ علاوه بر افزایش آلودگی در کفش، باعث سخت تر تمیز شدن کفش شما نیز خواهد شد. پس با این اوصاف، تمیز کردن روزانه کفش، یکی از ابتدایی ترین قدم های مراقبت از کفش کار است.

علاوه بر موارد گفته شده، ما می خواهیم از کفش خود به خوبی و در طی سالیان سال استفاده کنیم. به همین دلیل است که کفش کار قیمت بالایی دارد؛ زیرا طول عمر آن به هزینه ای که برای خرید آن می پردازید، می صرفد! پس باید دانست که مراقبت از کفش کار می تواند به طرز شگفت آوری باعث افزایش طول عمر آن شود.

جالب است بدانید که شما همیشه کفش کار خود را نمی پوشید! بلکه اسم آن روی خودش است: کفش کار؛ یعنی شما فقط هنگام کار آن کفش را می پوشید. پس دیگر نگران هیچ چیز نباشید؛ زیرا شما استفاده زیادی از کفش ایمنی خود ندارید و تنها روزانه به مدت مشخصی آن را می پوشید.

در ادامه مطلب با ما باشید تا مهم ترین مراحل و نکات مربوط به تمیز کردن کفش را به شما بگوییم.

تمیز کردن کفش ایمنی چه مراحل و نکاتی دارد؟

در ابتدا باید بگوییم که تمیز کردن کفش فقط باعث زیبایی آن نمی شود! این کار علاوه بر افزایش طول عمر، باعث افزایش  دقت عملکرد آن کفش نیز می شود. به بیان دیگر، شما کفش ایمنی را می خرید تا استاندارد آناتومی پای خود را در هنگام کار حفظ کنید. تمیز کردن مرتب کفش باعث می شود تا جنس اولیه کفش سر جای خود باقی بماند و بهترین نتیجه را از پوشیدن کفش ایمنی خود ببرید. در ادامه مهم ترین نکات و مراحل مربوط به مراقبت از کفش کار را به شما خواهیم گفت:

1. فشار زیاد به کفش هنگام تمیز کردن اشتباه است!

تمیز کردن کفش باید با آرامش و در نهایت دقت انجام شود. هیچگاه تمیز کردن یکباره کفش با سرعت زیاد و فشار بالا نمی تواند نتیجه دلخواه را به شما بدهد! فرض کنید می خواهید از یک جاده با برف زیاد عبور کنید. شما نمی توانید به موتور ماشین خود فشار بیاورید، در صورتی که لاستیک های شما آماده نیستند!

این مثال را به مراقبت از کفش کار خود تعمیم دهید. لازم نیست زور زیادی بزنیم! فقط کافی است نکات را رعایت کنیم و مواد مناسب را در جای مناسب خود استفاده کنیم.

2. کفی کفش های خود را به خوبی خشک کنید.

می دانیم که پا هنگام فعالیت، گرمای شدیدی تولید می‌کند و این گرما باعث عرق کردن پا درون کفش می شود. این خود باعث افزایش رشد میکروب ها و عوامل بیماری زا درون کفش خواهد شد. این باکتری اکثراً خورنده هستند و باعث نابود شدن بافت خوب کفش کار شما خواهند شد! پس بهتر است پس از هر بار استفاده از کفش ایمنی، کفی کفش را در آورده و در هوای آزاد قرار دهید تا به خوبی خشک شود.

نکته مهم این است که لازم نیست گرمای مستقیم سشوار یا هیترهای دیگر را به کفش بدهید. فقط کفش را به حال خود رها کنید تا کمی خشک شود؛ همین!

3. برای پاک کردن آلودگی های روی کفش، از یک اسفنج نرم استفاده کنید.

می دانیم که کفش ها دارای بافت حساسی هستند؛ پس بهتر است برای تمیز کردن کفش از مواد خشن استفاده نکنید. بهترین ماده ای که می توانید بر روی کفش بکشید تا کفش شما به خوبی تمیز شود، اسفنج نرم است. این اسفنج را می توانید برای کفش های چرم مرطوب کرده و روی کفش بکشید. البته نکته بعدی را حتماً بخوانید.

4. جنس کفش خود را بشناسید و سپس پاک کنید!

اگر کفش شما جنس جیر دارد، هیچگاه از اسفنج مرطوب استفاده نکنید. می توانید برای تمیز کردن کفش خود از یک برس با تراکم شانه بالا استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از یک اسفنج نرم با آغشته کردن به سرکه ضعیف استفاده کنید.

5. از اسید ها و یا قلیا های قوی استفاده نکنید!

می دانیم که اسید ها و یا قلیا های قوی می توانند کفش را بخورند! این اصطلاح نشان دهنده این است که شما نباید از مواد قوی برای تمیز کردن کفش خود استفاده کنید. در نهایت قدرت مواد، می توانید از سرکه با قدرت ضعیف استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

6. برای تکمیل پروسه مراقبت از کفش کار ، آن را در برابر آفتاب نگذارید!

می دانیم که نور آفتاب می تواند باعث افزایش خرابی محصولات شود. سعی کنید هیچگاه کفش های خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. این کار باعث افزایش خرابی کفش ایمنی و همچنین کاهش طول عمر مفید آن خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله از مطالب بازار کفش ایمنی دیدیم که چه نکاتی برای مراقبت از کفش کار وجود دارند. در بهترین حالت، شما می توانید از یک کفش کار بمدت چند سال استفاده کنید. پس بهتر است در این مدت از کفش ایمنی و یا کار خود مراقبت کنید تا هیچ مشکلی برای آن پیش نیاید. در تمیز کردن کفش کار هم دقت کنید که ابتدا باید جنس متریال بکار رفته درون کفش خود را بشناسید و سپس اقدام به تمیز کردن آن بکنید.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.