اثرات جالب کفش ایمنی در جلوگیری از آسیب به پا

اشتراک گذاری این نوشته

جلوگیری از آسیب به پا با استفاده از کفش ایمنی یکی از مهم ترین بررسی هایی است که در بررسی انواع کفش کار و ایمنی مورد توجه است. بطور کلی، آسیب به پا در حین کار غیر قابل انکار است؛ اما می توان با انجام برخی اقدامات، از این آسیب ها به میزان قابل توجهی کاست. برای مثال، یکی از بهترین اقدامات، خرید کفش ایمنی یا کفش کار است. می دانیم که انواع مختلف از کفش کار برای خرید وجود دارند، پس بیایید در این مقاله از بازار کفش ایمنی به بررسی اثرات آن ها در جلوگیری از آسیب به پا صحبت کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کفش ایمنی چیست؟ چگونه کفش ایمنی بخریم؟

کفش ایمنی در یک کلام، کفشی است که می تواند ایمنی شما را در حین کار کردن تضمین نماید. حال این ایمنی ممکن است معطوف به پوست پای شما و یا سلامت گردش خون پای شما و… باشد. به هر حال، ما می دانیم که کفش های عادی برای پوشیدن در محل کار مناسب نیستند! پس می خواهیم محصولی جالب ولی پرکاربرد و با عمر طولانی داشته باشیم.

خرید کفش ایمنی معمولا در ذهن ها به گونه ای تداعی شده است که نیاز به سرمایه زیادی دارد! اما در عمل اینگونه نیست و شما می توانید با خرید کفش ایمنی تضمین سلامت پای خود را بهمراه تضمین جلوگیری از آسیب به پا از فروشنده بگیرید.

کفش های ایمنی که ما در بازار کفش ایمنی عرضه می کنیم، بصورت عمده به فروش می رسند، اما با قیمت هایی باور نکردنی! برند های متفاوت کفش های کار و ایمنی را می توانید در وب سایت ما ببینید که با کیفیت بالا و در نهایت ظرافت تولید شده اند. این مدل ها هم در نسخه های اصل و هم در نسخه های تولید داخل وجود دارند. اگر به مشکلی برخوردید، می توانید همین الان با متخصصین ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

اثرات کفش ایمنی در جلوگیری از آسیب به پا

می دانیم که محیط کار پر از خطرات غیر قابل پیش بینی است. پس باید خود را تا دندان مسلح کنید تا هیچ مشکلی برای سلامت جسمانی شما پیش نیاید. در این راستا، یکی از مهم ترین اعضای بدن که نقص در آن باعث از کار افتادن کل سیستم بدنی شما می شود، پا است!

پای شما قلب دوم شما است و اثرات جالب کفش ایمنی در جلوگیری از آسیب به پا نیز سخن مورد بحث ما است. پس باید قانع کننده باشد که چرا یک کفش کار باید خریداری شود تا هیچگونه مشکلی برای سلامت پا های شما پیش نیاید. در ادامه، این اثرات را ببینید:

1. محافظ ضربه ای فوق العاده

ضربه در حین کار عبارت است از مقدار فشاری که به یکباره به پا وارد می شود. این ضربه ممکن است در اثر برخورد یک شیء خارجی با پای شما باشد و یا ناشی از پریدن شما از یک ارتفاع باشد. به هر حال، باید ضربات مختلفی که در حین کار روی پای شما می رسند، کنترل شود.

در این راستا، تحقیقات نشان داده اند که کفش های ایمنی می توانند تا 10 برابر فشار ضربات را کم کنند! این رقم واقعا خارق العاده است! فرض کنید یک جسم 20 کیلوگرمی روی پای شما بیفتد. این جسم می تواند آسیب های شدیدی به پای بدون کفش شما وارد کند. اما با داشتن کفش، این ضربه به کمتر از 2 کیلوگرم کاهش می یابد. پس نتیجه واقعا جالب است.

2. محافظ آلودگی پای شما

محیط های کار مختلف دارای آلودگی های بسیاری هستند. جدا از اینکه شغل شما چیست و در چه مکانی کار می کنید، باید گفت که تمامی مکان ها برای پا های شما آلوده هستند! زیرا پا معمولا در معرض گرم شدن و عرق کردن قرار دارد. این عامل خود باعث رشد عوامل بیماری زا در بین انگشتان پا می شود.

با پوشیدن یک کفش ایمنی می توانید تمام این احتمالات منفی را براحتی پاک کنید. فقط کافی است کفش را به پا کنید و به دل کار بزنید! بدون نگرانی کار کنید و در آخر پای خود را به خوبی شستشو دهید.

3. محافظ فشاری برای پا

فشار ناشی از وزن شما و وزن اجسامی که در حین کار بلند می کنید، می تواند بیشتر از میزان تحمل پای بدون کفش باشد! پس باید کفش خود را محافظ خوبی برای فشار های مختلف بدانید. در این راستا، خرید کفش ایمنی می تواند فشار های ناشی از وزن شما و یا اجسام مختلف را تا حد زیادی کنترل کرده و به زمین منتقل کند.

علاوه بر این، می تواند باعث وارد آمدن فشار کمتر به پا ها در حین راه رفتن نیز شود. راه رفتن نیز در مدت طولانی می تواند باعث آسیب های احتمالی به پا شود. باید در نظر داشت که پوشیدن کفش ایمنی می تواند از فشار های وارده به کف پاهای شما نیز محافظت کند.

4. رفع خستگی پا در دراز مدت

در مدت طولانی، کار کردن می تواند خستگی شدیدی به پا های شما اعمال کند. رفع این خستگی را می توان با پوشیدن کفش مناسب انجام داد. یک کفش کار می تواند علاوه بر جلوگیری از آسیب به پا ، باعث کمتر خسته شدن پا های شما نیز شود.

خستگی کمتر پا می تواند دو نتیجه بسیار خوب داشته باشد: اول اینکه شما دیگر از کار کردن زده نخواهید شد! زیرا کفش های شما عمده خستگی پای شما را خواهند کاست. همچنین در دراز مدت بیماری های مختلف آناتومیک برای پا های شما اتفاق نخواهد افتاد.

جمع بندی

در این مقاله از بازار کفش ایمنی دیدیم که چگونه یک کفش کار می تواند باعث جلوگیری از آسیب به پا های شما شود. این کفش می تواند مدل های مختلفی داشته باشد که با توجه به سلیقه شما قابل انتخاب است. در انتخاب انواع کفش های ایمنی، به این نکته دقت کنید که این کفش باید متناسب با محیط کاری و حیطه شغلی شما باشد. پس اگر در خرید کفش ایمنی مشکل دارید، با ما تماس بگیرید تا مشاورین ما تمام راهنمایی های لازم را برای شما داشته باشند.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.