ویژگی های کفش ایمنی طبی مناسب

اشتراک گذاری این نوشته

ویژگی کفش ایمنی طبی در اصل همان راحتی کفش‌هایی هستند که به شکل طبیعی کف پای شما طراحی شده‌اند تا ثبات و راحتی را برای کسانی که دچار درد پا، مچ پا یا زانو هستند فراهم کنند. معمولاً کفش‌ ایمنی در اندازه‌ها و عرض‌های بیشتری ساخته می‌شوند تا بتوانند برای مشکلات پا و بیماری‌های مختلف پا از جمله میخچه و پینه و موارد دیگر جا داشته باشند. بسیاری از طرح های کفش‌ ایمنی طبی شیک هستند،در مقاله پیش رو به کفش‌های ارتوپدی و اینکه چرا آن‌ها برای پاهای شما مناسب هستند، بپردازیم.

جعبه انگشت پا

ابتدا کفش‌های طبی یک جعبه انگشت پای بزرگ و عمیق را ارائه می‌دهند. بسیاری از کفش‌ها به ویژه مدل‌هایی که برای خانم‌ها طراحی شده‌اند، انگشتان پا را در فضای خیلی باریک قرار می‌دهند. جعبه انگشت باریک کفش می‌تواند در بروز ناهنجاری‌های دردناک پا مانند انگشت چکشی، کالوس، میخچه، پینه، تاول ، انگشت چنگالی پا کمک کند. این ویژگی کفش ایمنی طبی باید به شما اجازه دهد انگشتان پا به راحتی در کفش جا بگیرند و حرکت کنند.

جریان بهتر خون

افراد دیابتی که زیاد راه می‌روند و به نوروپاتی دیابتی مبتلا شده‌اند یا آسیب عصبی در نتیجه مشکلات جریان خون دیابتی دارند، می‌دانند که بزرگترین خطر لزوماً دردی نیست که شما احساس می‌کنید، بلکه آن چیزی است که احساس نمی‌کنید. این بی‌حسی می‌تواند مشکلات پا را که به آرامی در حال پیشرفت است پنهان کند که ممکن است در طولانی مدت درمان نشوند و عوارض جدی ایجاد کنند.

کفش‌ ایمنی طبی اجازه می‌دهند پا به راحتی در کفش حرکت کند و فضای راحتی را فراهم می‌کند و از این طریق قادر به اصلاح مسائل جریان خون و بهبود گردش خون در پاها هستند. کفش طبی می‌تواند برای کسانی که از درد عصبی رنج می‌برند یک تسکین بزرگ باشد و کسانی که از نوروپاتی دیابتی رنج می‌برند ممکن است گزینه دیگری به جز پشتیبانی ارائه شده توسط کفش ارتوپدی راحت و شیک نداشته باشند.

کفی قابل جابجایی

 کفش‌های طبی معمولاً دارای کفی قابل جدا شدن هستند. این ویژگی شما را قادر می‌سازد سایز کفش خود را مطابق تورم پاهای خود تغییر دهید. علاوه بر این، اگر کفش‌های شما از آب و هوا یا تعریق خیس می‌شود، تغییر کفی‌های شما به شما امکان می‌دهد کفش‌های خود را خشک و راحت نگه دارید. کفش‌های خشک یک روش مهم برای جلوگیری از پای ورزشکار یا سایر عفونت‌های قارچی پا و ناخن پا است.

محافظ پاشنه

امروزه بیشتر کفش‌ها بسیار سست و بی‌دوام هستند. محافظ پاشنه پایداری را به کفش اضافه می‌کند. اگر انگشت شست خود را به پشت پاشنه کفش فشار دهید و پاشنه پا به راحتی به سمت داخل خم شود، کفش دارای محافظ پاشنه محکم نیست. به دنبال کفش‌هایی باشید که پاشنه آن‌ها به گونه‌ای ساخته شده باشد که در برابر این فشار مقاومت کنند.

بستر پای محصور

کفش باید مانند شکل پای شما محصور شود. سعی کنید شکل پای خود را روی یک تکه کاغذ رسم کنید. حالا آن شکل را با شکل آن کفش‌های دردناکی که پوشیده‌اید مقایسه کنید. خواهید دید که تفاوت بزرگی بین این دو شکل وجود دارد. کفش‌های طبی به شکل طبیعی کف پای شما هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتواند پاهای شما را در تمام منحنی‌های آن قرار دهد.

پاشنه کوتاه

آیا می‌دانید پوشیدن کفشی که پاشنه کوتاهی دارد می‌تواند برای پاهای شما مفید باشد؟ ارتفاع پاشنه یک و نیم اینچ تا یک اینچ در واقع می‌تواند برای پاها و کمر شما مفید باشد زیرا آن‌ها تعادل و قدرت عضلانی را در پای شما ایجاد می‌کنند. شما متوجه خواهید شد که کفش طبی ارتفاع زیادی دارند. متخصصان پا برای بهترین پشتیبانی از راه رفتن، توصیه می‌کنند که از پوشیدن کفش‌های کاملاً صاف و پاشنه بلند خودداری کنید.

داخل کفش بدون درز

بسیاری از کفش‌های ارزان قیمت دارای درز و بخیه در قسمت داخلی هستند. در مقابل، کفش‌های طبی دارای فضای داخلی صاف هستند. فضای داخلی یکپارچه برای افرادی که پوست حساس دارند و بنابراین مستعد تحریک پا و آسیب‌دیدگی هستند از اهمیت بالایی برخوردار است

مواد قابل هواگیری

یکی از ویژگی کفش ایمنی طبی این است که از مواد قابل هواگیری ساخته شده‌اند که به کاهش رطوبت و کفش ایمنی ضد آب هستند و به افزایش گردش هوا در اطراف پا کمک می‌کند. برای داشتن بهترین هواگیری از مواد مصنوعی و به اصطلاح چرم دست ساز خودداری کنید.

زبانه کفش

زبان و یقه یک کفش برای راحتی مهم است. یک کفش طبی با کیفیت، یک زبانه و یقه نرم دارد که باعث تحریک پا نمی‌شود.

مشکلات رایج پا

مشکلات عمده پا نتیجه تراز اشتباه یا فشار بیش از حد بر قوس کف پا است. پاهای صاف و قوس آسیب‌دیده در هر سن و شکل و اندازه‌ای می‌تواند باعث درد شدیدی برای افرادی شود که زیاد راه می‌روند و هرچه درمان ناراحتی بیشتر به تعویق بیفتد، احتمال بیشتری وجود دارد که مجبور شوید پول بیشتری را صرف درمان کنید و فقط عمل جراحی می‌تواند این پاهای دردناک را اصلاح کند. با این حال، کفش‌های طبی فقط مانع از آسیب بیشتر پای شما نمی‌شوند بلکه هرچه طولانی‌تر پوشیده شوند می‌توانند مشکلات موجود در پا را اصلاح کنند، تراز پاها را اصلاح کنند و زمانی که پوشیده می‌شوند قوس پاها را برای راحتی بیشتر پشتیبانی کنند. در مورد پوشیدن کفش‌های طبی مثل مراقبت‌های پیشگیری از پاهای خود فکر کنید، هرچه امروز با آن‌ها بهتر رفتار کنید در صورت بروز مشکل، ساده‌تر و سریع‌تر اصلاح خواهد شد.

نکاتی برای انتخاب کفش طبی مناسب

با افزایش سن، قسمت‌هایی از بدن ما شروع به تجزیه می‌کند، بنابراین اغلب افراد مسن به کفش طبی احتیاج دارند. با این حال، کفش‌های طبی فقط مربوط به سالمندان نیست. مکانیک پای ضعیف افراد را در هر سنی تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین کفش طبی اغلب برای جوانان نیز توصیه می‌شود. خوشبختانه، کفش‌های طبی از سبک‌های ناخوشایند و سیاه سال‌های گذشته بسیار فاصله گرفته‌اند. امروزه تعدادی از گزینه‌های نسبتاً شیک برای افراد در هر سن و سلیقه‌ای وجود دارد.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.