تفاوت کفش ایمنی در هنگام حفاظت از موانع خطر he ، هدایت گر cd کفش استاتیک sd چیست ؟

کفش ایمنی

اشتراک گذاری این نوشته

کفش های ایمنی انواع و کاربردهای متفاوتی دارند ، در کفش ایمنی محافظ در برابر خطر he ، هدف ایمنی برق و کاهش احتمال شوک الکتریکی و یا برق گرفتگی می باشد . این نوع از کفش ها باید با مواد غیر رسانا عایق بندی شوند تا از برق گرفتگی و عوارض آن از قبیل آسیب فیزیکی به سیستم های عضلانی و عصبی و … جلوگیری شود .
کفش های ایمنی نقش بسیار مهم و اساسی در برابر خطر برق he و محافظت از افراد در مقابل آن را دارند ، این کفش ها با مواد غیر رسانایی پوشیده می شوند که مقاومت بالایی در مقابل جریان الکتریکی و جریان برق دارند . کفش ایمنی طراحی شده در موانع خطر he ، برای مقاومت در برابر بار الکتریکی 18000 ولت و 60 هرتز برای 8 دقیقه یا نشت بیش از 1 میلی آمپر طراحی شده اند .
این نوع از کفش ها به عنوان منبع ثانویه حفاظت از نظر الکتریکی طراحی می شوند که محافظ خوبی برای برق کاران و دیگر افرادی که با مدار های خطرناک و باز و الکتریکی کار می کنند می باشد .
کفش های هدایت گر cd نوع دیگری از کفش ایمنی می باشد که از آن ها برای جلو گیری از انتقال جریان الکتریسیته ساکن از طریق کفش به زمین استفاده می شود که این کار از وقوع برق الکتریکی و جرقه های ایستا و تخلیه استاتیک جلو گیری می کند .
این کفش ها برای افرادی مناسب می باشند که در محیط های مشغول به کار هستند که امکان انفجار وجود دارد و کوچکترین جرقه می تواند عامل انفجار و آتش سوزی شود .
کفش های هدایت گر cd از مواد خاصی تولید می شوند و تکنیک هایی در ساخت آن ها به کار برده می شود که مقاومت بسیاری در کفش ایجاد می شود .

کفش ایمنی


کفش های استاتیک اتلاف sd نوعی از کفش ها می باشند که جرقه تخلیه استاتیک را با هدایت الکتریسیته از طریق کفش خود به زمین منتقل می کنند . تفاوت sd بین hd و cd در مقاومت الکتریکی نسبتا بالاتر نسبت به آن ها می باشد که باعث می شود در کفش های sd استاتیک شدن کفش برای تخریب الکتریسیته ساکن ، کمی کندتر از کفش های هدایت کننده انجام شود .
بنابراین همانطور که گفته شد برای هر کاری کفش ایمنی با خصوصیات و ویژگی های متفاوت درست می شود که بسته به شرایط متفاوت می باشد .

کفش HE:

باتوجه به توضیحاتی که داده شد می توان این گونه بیان کرد که کفش های مناسب موانع خطر he به دلیل این که به صورت غیر رسانا ساخته می شوند از برق گرفتگی افراد از جریان الکتریسیته جلوگیری می کنند و برای کاهش خطرات ناشی از تماس های تصادفی با مدار های الکتریکی زنده به کار می روند و به عنوان حفاظت ثانویه برای محیط های خطر طراحی می شوند .

کفش CD :

کفش های cd که رسانا می باشند و از مردم در برابر انفجار ها و محیط های خطرناک محافظت می کنند و از طریق الکتریسیته ساکن ، تخلیه الکترواستاتیک و جرقه را از بین می برند .
این کفش ها برای تخلیه الکتریسیته ساکن از بدن افراد به وسیله کفش ایمنی به زمین به کار برده می شوند . این کفش ها با به حداقل رساندن الکتریسیته ساکن و شارژ در خارج از بدن افراد ، از ایجاد جرقه های استاتیک جلو گیری می کنند و مقاومت الکتریکی کفش های محافظتی رسانا بین 0 تا 500000 اهم می باشد که نیم مگا اهم هستند .

کفش SD :

کفش های sd کفش های اجباری هستند که از آن ها در محیط های خطرناک همچون تخته مدارچاپی که جرقه های اشیا برای کارگران یک مزاحمت و خطر جدی است به کار برده می شوند . مقاومت الکتریکی آن ها از 1000000 اهم یا 1 مگا اهم می باشد و نباید از 100 مگا اهم تجاوز کند .

بازار کفش ایمنی ، انواع گوناگون کفش ایمنی برای شغل های مختلف ارائه می دهد که دارای تنوع رنگی و مدل های زیادی می باشد و همچنین با فروش تمام برند های کفش ایمنی ایرانی سعی در حمایت از تولید ملی را دارد همچنین طرح ها و طراحی های کفش های ایمنی، مطابق با نیاز شغلی مشتریان می باشد.
کفش های ایمنی در بازار کفش ایمنی به صورت کفش ایمنی ساق بلند و یا کفش ایمنی ساق کوتاه، کفش ایمنی نسوز یا پوتین حفاری نیز تولید می شود.
کفش ایمنی ایمن پای افزار یکی از بهترین برند های کفش ایمنی در ایران است که با دارا بودن تمام مدل های کفش ایمنی همچون کفش های ایمنی زیره pu ، tpu، کفش ایمنی حفاری، کفش ایمنی بهداشتی پای افزار، کفش ایمنی پرسنلی پای افزار و بیش از 100 نوع کفش ایمنی که شرکت پای افزار با رعایت تمام پروتکل های استاندارد تولید می کند تا بهترین نوع کفش ایمنی را برای مشتریان محترم تولید و روانه بازار کند.
از ویژگی های بارز کفش ایمنی پای افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر لفزش
  • مقاوم در برابر حرارت
  • مقاوم در برابر ضربه
  • مقاوم در برابر عایق برق
  • عمر بالا
  • عایق حرارتی در فصول سال
  • مقاوم در برابر خستگی
  • آنتی باکتری

جهت خرید کفش ایمنی ایمن پا افزار از طریق فروشگاه آنلاین بازار کفش ایمنی اقدام فرمایید.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.