ارتباط کفش طبی مناسب با انواع بیماری های پا

انتخاب کفش طبی مناسب

اشتراک گذاری این نوشته

انتخاب کفش طبی مناسب

استفاده از کفش طبی مناسب می تواند گاهی باعث بهبود برخی بیماری ها شده و در برخی مواقع هم از آن ها پیش گیری نماید . کفش های طبی انواع مختلفی دارند که خصوصیاتشان برای بیماری های مختلف متفاوت می باشد و برای اینکه بتوان کفش مناسب تهیه نمود باید با تجویز پزشک این کار را کرد .
کفش های طبی زیر نظر مهندسان اورتوپد طراحی می شوند و برای بیماری های مختلف متفاوت می باشد . پزشک متخصص باید برای تشخیص اینکه فرد از چه نوع کفشی استفاده کند پاها و چگونگی راه رفتن بیمار را مشاهده کند و با لمس کردن کف پا ، کف طبی مناسب را پیشنهاد کند .

اهمیت استفاده از کفش طبی مناسب

استفاده از کفش طبی مناسب از کودکی می تواند از برخی ناهنجاری ها از قبیل صافی کف پا و پای طاقدیسی و انحراف پاشنه و زانوها جلوگیری کند ولی استفاده در بزرگسالی فقط اثر نگهدارنده دارد از این رو بهتر است برای حفظ سلامتی پا از کودکی از کفش های طبی استفاده شود .

بیماری های پا و ارتباط کفش های طبی با آن ها :

برای بیمارانی که قطع عضو در ناحیه پا شده اند و پاهای دفورمیتی و نا هنجاری دارند باید از کفش طبی مناسب استفاده کرد که موجب راحتی این افراد شده و به راه رفتن آن ها کمک کند ، بنابراین کفش این افراد متفاوت از سایر کفش های طبی می باشد .
بد شکلی و دفورمیتی پا ها از جمله مشکلات دیگر پاها می باشد که بسیار اذیت کننده می باشد و در هنگام راه رفتن موجب آزار و اذیت شخص می شود و استفاده از یک کفش طبی خوب و مناسب می تواند به اصلاح و درمان آن کمک کند .
بیماران دیابتی از جمله افرادی می باشند که لازم هست از کفش های طبی مناسب استفاده کنند زیرا گاها این بیماری موجب قطع عضو افراد می شود ، از این رو لازم می باشد آن ها علاوه بر کنترل بیماری خود از پا های خود نیز با استفاده از کفش های طبی مناسب مراقبت کنند .

انتخاب کفش طبی مناسب


نوع دیگری از کفش های طبی نیز هستند که برای رفع مشکلاتی همچون صافی پا تجویز می شوند ، این کفش ها به پاها قوس مناسب می دهند و موجب راحتی فرد می شوند . استفاده از این کفش ها کف پای صاف را اصلاح نمی کند و فقط برای راحتی تجویز می شوند و این گونه افراد حتما باید زیر نظر پزشک از کفش های طبی استفاده کنند.
برخی از افراد نیز هستند که کف پاهای آن ها به دلیل مادرزادی به شکل در هم پیچیده یا پا چمبری می باشد و بیماری آن ها به گونه ای است که انگشتان پاهای آن ها به داخل می چرخد و تاندون پاهای آن ها کوتاه می باشد که اگر این مشکل در کودکان حل نشود ممکن است پس از مدتی با پشت پا ها یشان راه بروند ، بنابراین باید پس از گچ گیری و جراحی پاهای آن ها ، کفش طبی مناسبی توسط پزشک معالج تجویز شود .
کودکانی که زانو های پارانتزی دارند باید تا قبل از سه سالگی در جهت اصلاح زانو هایشان اقدام شود و در این گونه موارد هم پزشک کفش های طبی روزانه و شبانه تجویز می کند که کفی طبی این کفش ها حالت شیبداری دارند که موجب می شود تا به مرور اصلاح شود و کفش های طبی شبانه هم به این صورت می باشد که طوری به پای کودک بسته می شوند که با فشار آوردن به زانو ، نیروی متناسب و مداوم برای اصلاح زانوها وارد می کند . این کفش ها در صورتی بیماری زودتر تشخیص داده شود موجب اصلاح پا می شوند ولی در غیر این صورت تاثیری نخواهد داشت .
تاندنیت آسنیل نوعی از بیماری می باشد که در اثر التهاب تاندون آنسیل و استخوان پاشنه ایجاد می شود و موجب درد پشت پاشنه می شود این افراد باید از کفش هایی که پاشنه مناسب داشته باشند استفاده کنند و کف کفش های طبی آن ها باید در محل قرار گیری پاشنه نرم باشد و قوس طولی مناسب داشته باشد .
آرتریت بیماری دیگری است که علت آن آرتروز می باشد کفش طبی مناسب این بیماران به دلیل اینکه معمولا افراد مبتلا مسن می باشد باید نرم و راحت باشد و جنس کفی آن ها الاستیک و جاذب شوک باشد .
از دیگر بیماری ها که باید از کفش طبی مناسب استفاده کنند بوتیون می باشد که نوعی برجستگی در ناحیه پا ایجاد می شود که در اثر هالوکس والگوس به وجود می آیند و برای این بیماری کفش های طبی که قوس های ملایم داشته و پاشنه ای که خیلی بلند نباشد با پنجه پهن و گشاد پیشنهاد می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با بازار کفش ایمنی در ارتباط باشید.

یکی از ویژه ترین محصولات بازار کفش ایمنی  کفش ارک ، کفش ساتر ، کفش پیمان ، کفش الوند و کفش ایمنی زنانه است که با تماس گرفتن با ما میتوانید بدون تردید بهترین برند را انتخاب نمایید.

عضویت در خبرنامه بازار کفش ایمنی

جدیدترین پیشنهادات و بهترین مقالات را در ایمیل خودتان دریافت کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.